УДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК ПИСЬМА ВИВЧЕНИХ БУКВ, СЛІВ І РЕЧЕНЬ З ЦИМИ БУКВАМИ. ПОВТОРЕННЯ НАПИСАННЯ БУКВ Шш, Гг, Пп, Тт. ВИКОНАННЯ ТВОРЧИХ ПИСЬМОВИХ ЗАВДАНЬ

Мета: вдосконалювати вміння писати вивчені букви, слова і речення із цими буквами; повторити написання букв Шш, Гг, Пп, Тт; вчити виконувати творчі письмові завдання; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти; виховувати культуру письма.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Повторення правил сидіння за партою під час письма

2. Повторення гігієнічних правил письма

Учні повторюють, як правильно сидіти під час письма, класти зошит на парту, тримати ручку в руці. Учитель пропонує дітям продемонструвати в повітрі рух

пальців під час зображення овалів, прямих і вертикальних ліній.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Повторення написання букв Шш, Гг, Пп, Тт на дошці

2. Письмо букви Ш у зошиті

Учитель нагадує, що велика рукописна буква Ш складається з трьох прямих подовжених ліній із заокругленням унизу, її написання відбувається під лічбу: “і-раз-і-два-і-три-і”.

Діти пишуть букву в першому рядку, дотримуючись однакової відстані між елементами.

Потрібно зосередити

увагу на заокругленні першого елемента, щоб воно не скривлювало пряму лінію, звернути увагу на однакову відстань між елементами і нахил.

3. Письмо буквосполучень і слів

– Під час написання буквосполучення стежте за тим, щоб рухалися лише пальчики, а не вся рука, поєднуйте букви плавним переходом однієї лінії в другу, ведіть лінії під однаковим нахилом.

Перед написанням слова Шевченко у зошиті учитель разом із дітьми кілька разів повторює його у повітрі. Важливо не загубити елементи! Якщо нахил буде у всіх елементів однаковим – слово буде красивим. У цьому слові бажано п’ять букв поєднати безвідривно, але для дітей це буде складно, бо ще недостатньо відпрацьовано пересування руки вздовж рядка одночасно з поперечним рухом, тому можна відірвати ручку після другої букви.

– Що ви знаєте про Тараса Григоровича Шевченка?

4. Письмо речень (с. 54)

Учні хором читають речення, наводять під диктування вчителя і пишуть теж під диктування вчителя.

Фізкультхвилинка

5. Перетворення друкованої букви на рукописну

Учні порівнюють друковані і рукописні букви, перетворюють друковану букву на рукописну.

6. Письмо речень (с. 55)

Учні хором читають перше речення. Учитель декламує уривок з вірша Т. Г. Шевченка.

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька,

Явір молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

Тече вода із-за гаю

Та попід горою.

Хлюпощуться качаточка

Поміж осокою.

А качечка випливає

З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми.

Речення діти записують самостійно.

7. Виконання завдання зі знаком питання

Гра “Нове слово”

– Утворіть слова за зразком.

– Качка – качки, соловей – солов’ї.

– Качка – качечка, гуска – гусочка, курка – курочка.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчалися на уроці?

– Написання яких букв повторили?

– Твори якого поета згадали?




УДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК ПИСЬМА ВИВЧЕНИХ БУКВ, СЛІВ І РЕЧЕНЬ З ЦИМИ БУКВАМИ. ПОВТОРЕННЯ НАПИСАННЯ БУКВ Шш, Гг, Пп, Тт. ВИКОНАННЯ ТВОРЧИХ ПИСЬМОВИХ ЗАВДАНЬ