Мета: формувати в учнів уміння складати й оформляти запрошення з орієнтацією на читача; закріплювати навички вживання звертань; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати уважне ставлення до людей, культуру спілкування.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Гра “Шифрувальник”
Ця буква стоїть в алфавіті між буквами “ер” і “те”. (С)
Перша буква у слові вінок. (В)
Остання буква алфавіту. (Я)
Що стоїть посередині Полтави? (Т)
Буква ця, неначе бублик,
Мов обручик,-
Здогадався? Посміхнись,
Називай, не помились. (О)
2. Складання “Асоціативного куща”
– Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово свято?
– Яке ж свято наближається? (Новий рік)
3. Робота довідкового бюро (розповіді учнів) (див. додатковий матеріал до уроку на с. 146)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
– У святкові дні люди запрошують одне одного на гостину, щоб поділитися своєю радістю, вітають одне одного листівками, телеграмами.
– Кому можна написати запрошення? (Рідним, друзям, знайомим)
–
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ознайомлення з поняттям “запрошення”
– Запрошення є символічним вираженням особливої уваги до їхнього одержувача.
– Запрошення можуть адресуватися конкретній особі, кільком особам або цілому колективу.
– Запрошення містять пропозицію взяти участь у певному заході.
– Чим багатолюдніші прийоми ви збираєтеся зробити, тим раніше слід запрошувати на нього гостей: за 10 днів або за тиждень.
2. Виставка-огляд різних видів запрошень
Доцільно звернути увагу учнів на те, що запрошення – важливий атрибут підготовки до торжества. Люди, що одержали запрошення, у першу чергу звертають увагу на оформлення й прикраси запрошувальної листівки.
3. Робота за малюнками до вправи 232 (с. 102)
– Розгляньте малюнки, вміщені у підручнику.
– За допомогою чого можна запрошувати гостей на певну подію? (Запрошувати гостей можна по телефону, особисто, письмово, за допомогою електронної пошти.)
4. Ознайомлення зі структурою написання запрошення
5. Робота з мовним матеріалом
Стандартні вирази запрошень
– Запрошуємо Вас; тебе;
– маємо честь запросити Вас на;
– дозвольте запросити Вас;
– будемо вдячні Вам за участь;
– ми були би вдячні Вам, якби Ви змогли відвідати;
– прийміть наше запрошення;
– просимо взяти участь…
Матеріал для написання запрошення
– На вже готових листівках з готовим текстом запрошення і в конвертах. Такі листівки купують у магазині.
– На готових листівках без готового тексту. Туди потрібно вписувати текст власноруч, індивідуально.
– На листівках чи оригінальних запрошеннях з паперу, тканини або пергаменту.
Такий вид запрошень найдорожчий, ексклюзивний.
– На простому або спеціальному білому папері або папері іншого кольору із віддрукованим або особисто намальованим візерунком і картинками або без них.
6. Ознайомлення зі зразком запрошення
– Прочитайте запрошення, яке склав брат Іван для своєї сестрички, на с. 102 підручника.
– Чи дотримався він структури підписання запрошення?
7. Робота в “Зошиті з розвитку писемного мовлення”
8. Фізкультхвилинка
9. Самостійна робота учнів
Учні складають запрошення та записують його в зошит.
10. Колективне слухання та редагування кількох учнівських робіт
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що вчилися робити?
– Які правила складання запрошень запам’ятали?
– Що вдалося? Що особливо сподобалося?
– Яких труднощів зазнали під час уроку?