РІДНИЙ КРАЙ
УРОК 41 Яка природа у твоєму краї?
Тема. Яка природа у твоєму краї?
Мета; ознайомити учнів з формами земної поверхні рідного краю; розвивати спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної землі.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
Читання вірша Л. Компанієць “Найкраща в цілім світі”
Люблю я в рідному краю Веселі співанки пташині,
І річки бистру течію,
І руту-м’яту при долині.
Пропахлі вітром колоски,
Гінке-гінке
І мамин хліб,
І ті стежки,
Як ними вранці йду до школи.
І перші проліски в гаю,
І щедре сонечко в блакиті.
Люблю Вітчизну я свою,
Вона – найкраща в цілім світі.
– Як називається вага рідний край?
– Чи доводилося вам бувати на околицях вашого міста чи села?
– Які краєвиди вам відкривалися?
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яку форму має земна поверхня у вашому рідному краї.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 94-95)
– Роздивіться фото на с. 94.
– Що на них зображено?
– Яка поверхня землі
Робота в парах
– Де розташовані місцевості, зображені на фотографіях?
– Де вам доводилося бувати?
– Обговоріть із сусідом по парті, чим відрізняються краєвиди на фотографіях.
– Якої форми земна поверхня у вашому місті чи селі та навколо нього?
Поетична хвилинка
– Як ви вважаєте, де найкраще місце на землі?
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав;
– Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі,
Де ж найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце усміхнулося здаля:
– Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні.
А земля
Там найкраща, де родився ти.
Виростай, дитино, й пам’ятай:
Батьківщина – то найкращий край.
Д. Павличко
– Запам’ятайте! Найкраще місце на Землі – там, де ви народилися!
– Поміркуйте і розкажіть, чи любите ви своє місто? Чому?
– Що ви насамперед покажете своїм гостям у рідному краї?
– Поясніть і запам’ятайте прислів’я.
Де лелека водиться, там щастя родиться.
– Роздивіться фотографії на с. 95 і поміркуйте: чому говорять, що лелека приносить щастя?
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
Виконання малюнка
– Якої пори року природа у вашому краї найкрасивіша? Чому ви так уважаєте? Виконайте малюнок.
– Напевно, всім вам подобається бувати в лісі чи на полі, біля річки, чи в саду. І стільки всього цікавого можна побачити і почути, багато чого дізнатися. Україна здавна славилася своїми природними, багатствами: лісами, горами, річками, морями, степами. Всі багатства нашого краю – для людей, в тому числі і для вас.
Милуйтеся, користуйтеся і бережіть природу. Бо берегти природу – означає берегти Батьківщину.
V. Підсумок уроку
– Які форми земної поверхні переважають у вашому краї?
– Чи любите ви своє місто? Чому?
– Яким би ви хотіли бачити своє місто в майбутньому?
– Що для цього необхідно зробити?
– А чи можна забувати про природу?