Яка природа у твоєму краї?

РІДНИЙ КРАЙ

УРОК 41 Яка природа у твоєму краї?

Тема. Яка природа у твоєму краї?

Мета; ознайомити учнів з формами земної поверхні рідного краю; розвивати спостережливість; виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної землі.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

Читання вірша Л. Компанієць “Найкраща в цілім світі”

Люблю я в рідному краю Веселі співанки пташині,

І річки бистру течію,

І руту-м’яту при долині.

Пропахлі вітром колоски,

Гінке-гінке

безмежне поле,

І мамин хліб,

І ті стежки,

Як ними вранці йду до школи.

І перші проліски в гаю,

І щедре сонечко в блакиті.

Люблю Вітчизну я свою,

Вона – найкраща в цілім світі.

– Як називається вага рідний край?

– Чи доводилося вам бувати на околицях вашого міста чи села?

– Які краєвиди вам відкривалися?

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яку форму має земна поверхня у вашому рідному краї.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 94-95)

– Роздивіться фото на с. 94.

– Що на них зображено?

– Яка поверхня землі

у вашому краї? Вона – рівнинна, горбиста чи гориста?

Робота в парах

– Де розташовані місцевості, зображені на фотографіях?

– Де вам доводилося бувати?

– Обговоріть із сусідом по парті, чим відрізняються краєвиди на фотографіях.

– Якої форми земна поверхня у вашому місті чи селі та навколо нього?

Поетична хвилинка

– Як ви вважаєте, де найкраще місце на землі?

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав;

– Всі народи бачиш ти з висот,

Всі долини і гірські шпилі,

Де ж найбільший на землі народ?

Де найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

– Правда, все я бачу з висоти,

Всі народи рівні.

А земля

Там найкраща, де родився ти.

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина – то найкращий край.

Д. Павличко

– Запам’ятайте! Найкраще місце на Землі – там, де ви народилися!

– Поміркуйте і розкажіть, чи любите ви своє місто? Чому?

– Що ви насамперед покажете своїм гостям у рідному краї?

– Поясніть і запам’ятайте прислів’я.

Де лелека водиться, там щастя родиться.

– Роздивіться фотографії на с. 95 і поміркуйте: чому говорять, що лелека приносить щастя?

2. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

Виконання малюнка

– Якої пори року природа у вашому краї найкрасивіша? Чому ви так уважаєте? Виконайте малюнок.

– Напевно, всім вам подобається бувати в лісі чи на полі, біля річки, чи в саду. І стільки всього цікавого можна побачити і почути, багато чого дізнатися. Україна здавна славилася своїми природними, багатствами: лісами, горами, річками, морями, степами. Всі багатства нашого краю – для людей, в тому числі і для вас.

Милуйтеся, користуйтеся і бережіть природу. Бо берегти природу – означає берегти Батьківщину.

V. Підсумок уроку

– Які форми земної поверхні переважають у вашому краї?

– Чи любите ви своє місто? Чому?

– Яким би ви хотіли бачити своє місто в майбутньому?

– Що для цього необхідно зробити?

– А чи можна забувати про природу?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Яка природа у твоєму краї? - Плани-конспекти уроків по натурології


Яка природа у твоєму краї?