ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ДРОБУ ВІД ЧИСЛА; УЧИТИ ЗНАХОДИТИ ЗНАЧЕННЯ ВИРАЗІВ ЗІ ЗМІННОЮ, ЯКА ПОВТОРЮЄТЬСЯ У ВИРАЗІ ДВІЧІ
І. Перевірка домашнього завдання
Повідомити відповіді задачі 775. Як змінити запитання, щоб у розв’язанні додалося ще 2 дії? Пояснити 2 способи розв’язування задачі 776.
ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Знайти: 3/5 м; 2/5 т; 3/4 км.
2) Задача. Взуттєва фабрика виготовила 3600 пар взуття. Дитяче взуття становило
3) Задача. У класі 6 відмінників, що становить 1/6 всіх учнів. У скільки разів менше у класі відмінників, ніж не відмінників?
2. Усні обчислення.
1) Вправи 777, 785.
2) (960 – 120 • 5) : 3
200 : 5 + 170 • 5
(640 +160) : 16
(200 • 3 + 140) • 8
(3200 – 300) : 100
(4320 – 200) : 10
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти розв’язуватимуть задачі на знаходження дробу від числа та обчислюватимуть вирази.
IV. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. Вправа 778. Розв’язати під керівництвом
2. Вправу 779 (1) під керівництвом учителя розв’язують учні із середнім та початковим рівнями досягнень, а 779 (2) – з високим та достатнім рівнем.
3. Практична робота за вправою 780.
4. Вправу 781 виконати під керівництвом учителя.
5. Задача 782 – самостійно.
6. Задачу 783 записати коротко, побудувавши прямокутник, проаналізувати від числових даних, розв’язання записати самостійно.
7. Задачу 784 записати схематично, розв’язати двома способами.
V. Підсумок уроку
Розв’язували задачі на знаходження дробу від числа та обчислювали значення виразів зі змінною. Розповіді учнів про успіхи і труднощі на уроці.