ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ ЗІ ЗНАХОДЖЕННЯМ ВІДСТАНІ ЗА ШВИДКІСТЮ І ЧАСОМ РУХУ; ФОРМУВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА РУХ ТА НАВИЧКИ ОБЧИСЛЕННЯ
I. Перевірка домашнього завдання
Пояснити вибір другої дії в розв’язанні задачі 491. Назвати відповідь задачі 499.
II. Актуалізація та корекція знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Як знайти швидкість за відстанню і часом? Що таке швидкість?
2) Скласти і розв’язати задачі за коротким записом.
Швидкість | Час | Відстань |
? | 3 | 18 км |
? | 4 год | 48 км |
2. Усні обчислення.
(42 561 • 1 + 25 • 68 • 0) • 0 + 316
2 • 27 + 26 • 2
3600 : 9 + 2000
(2 • 340 – 340) • 9
450 • 9 + 300
(200 – 200) : 9
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти знаходитимуть відстань за швидкістю і часом руху, розв’язуватимуть задачі й обчислюватимуть вирази.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Задача. Лижник пройшов 36 км за 3 год. З якою швидкістю рухався лижник?
Записати на дошці, скласти обернену задачу, у якій треба знайти число
2. Скласти прості задачі на знаходження відстані. Який висновок треба зробити? Прочитати його в підручнику.
3. Розв’язати задачу 501 під керівництвом учителя.
4. Задачу 502 розв’язати усно.
5. Задачу 503 проаналізувати від запитання, коментуючи виконання дій з місця.
V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. Вправа 504 – самостійно за варіантами.
2. Задачу 506 виконати під керівництвом учителя.
3. Задачу 505 розв’язати самостійно. Додатково для сильніших учнів – задача 507*.
4. Додаткові диференційовані завдання.
1) Задача. Велосипедисту треба проїхати 34 км. Він їхав 2 год зі швидкістю 14 км/год. Яку відстань йому залишилося проїхати?
2) Задача. Велосипедист за 6 год мав проїхати шлях від селища до міста зі швидкістю 15 км/год. Але деякий час він їхав зі швидкістю 10 км/год, тому доїхав до міста за 8 год. Скільки часу він їхав зі швидкістю 10 км/год?
3) Побудувати чотирикутник ABCD, провести в ньому відрізок КМ, який ділить ABCD на два чотирикутники, і відрізок МС, який ділить ABCD на чотирикутник і трикутник.
VI. Підсумок уроку
Ознайомились із знаходженням відстані за швидкістю і часом руху. Як знайти відстань? Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.