Аналіз контрольної роботи. Текст, його головна думка, заголовок. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Порядок розбору слів за будовою

Урок 113

Тема. Аналіз контрольної роботи. Текст, його головна думка, заголовок. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Порядок розбору слів за будовою

Мета: повторити й закріпити в учнів поняття про текст як зв’язне висловлення певної думки, повторити порядок звуко-буквеного аналізу слова і порядок розбору слів за будовою; розвивати вміння підбирати заголовок до тексту, який би виражав головну думку; виховувати патріотичні почуття.

Обладнання: картки для гри.

ХІД УРОКУ

I. Аналіз контрольної роботи

II.

Актуалізація опорних знань та мотивація навчання. Робота із вправою 196

Завдання 196 (1) запропонувати виконати самостійно.

Завдання 196 (2, 3) опрацювати усно колективно.

III. Оголошення теми й мети уроку

– Визначте теми, які сьогодні ми будемо повторювати.

– А які вміння ми будемо вдосконалювати?

IV. Закріплення та систематизація знань

1. Колективна робота із вправою 200

Завдання 200 (1) – усно.

– Яка тема тексту?

– Поясніть, чому ви дібрали саме такий заголовок.

– Який зв’язок існує між темою і заголовком тексту?

– Зараз ми пограємо у гру “Хто швидше?”.

Випишіть з тексту всі слова з буквами я, ю, є, ї. Усно поясніть їх звукове значення.

– Які ще букви можуть позначати два звуки?

– А чи може один звук позначатися двома літерами?

Завдання 200 (3) опрацювати письмово коментовано (два учні працюють на дошці).

2. Самостійна робота з підручником (вправа 201)

3. Робота у парах (за вправою 197)

Завдання 4 опрацювати колективно.

– Чому саме ці іменники можуть бути заголовком цього тексту?

4. Робота за вибором (вправа 204)

– Виберіть і розберіть за будовою слова у такому порядку: іменник, дієслово, прикметник.

– Чому ніхто не зумів розібрати за будовою прикметник? (Тому що його там немає.)

– Виберіть і розберіть іменник з нульовим закінченням.

– Визначте способи творення слів квітник, розквіт.

– Що ви можете сказати про ці слова?

– Розмістіть слова вправи в алфавітному порядку. Поясніть, як будете міркувати.

5. Коментар до домашнього завдання

V. Підсумок уроку

Командна гра

Кожна команда отримує картку із словом.

Прекрасного Деревце Ввечері

Дається одна хвилина на обговорення в команді можливих завдань. На дошці прикріпити картки:

 Аналіз контрольної роботи. Текст, його головна думка, заголовок. Порядок виконання звуко буквеного аналізу слова. Порядок розбору слів за будовою

Кожна команда швидко вибирає таблички до своїх слів.

Потім кожна команда отримує завдання зробити звуко-буквений аналіз свого слова (усно чи письмово).

Звернути увагу на ненаголошені голосні у словах.

– Які вміння ми сьогодні вдосконалювали?

VI. Домашнє завдання

Вправа 208; дібрати заголовок до складеного тексту.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Аналіз контрольної роботи. Текст, його головна думка, заголовок. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Порядок розбору слів за будовою - Плани-конспекти уроків по українській мові


Аналіз контрольної роботи. Текст, його головна думка, заголовок. Порядок виконання звуко-буквеного аналізу слова. Порядок розбору слів за будовою