Читання й записування п’ятицифрових чисел у межах 20 000

УРОК 19

Тема. Читання й записування п’ятицифрових чисел у межах 20 000

Мета: провести бесіду про подальше розширення множини чисел; закріпити вміння письмового додавання трицифрових чисел; опрацювати задачі на знаходження третього доданка; розвивати логічне мислення.

Обладнання: нумераційна таблиця, картки для усної лічби.

ХІД УРОКУ

I. Контроль і закріплення знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усні обчислення

1) Усна лічба за картками

Гра “Шифрувальник” (робота проводиться за варіантами)

Код

border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

З

И

І

Ї

Й

К

Л

М

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

I

варіант

1

X

7

X

2

=

18

:

9

1

=

9

X

4

16

=

18

:

6

X

2

=

66

:

6

X

2

=

72

:

8

:

9

=

II варіант

81

:

9

+

3

=

8

X

5

:

4

=

8

:

8

+

18

=

54

:

9

+

5

=

9

X

9

68

=

6

X

10

:

2

=

Слова: карета, кисіль.

2) Завдання для опитування.

– Записати числа: 6367, 6284, 2002, 3608, 7999, 6600.

Підкреслити в кожному числі цифру, яка означає, скільки сотень (десятків, одиниць, тисяч) у ньому. Одиниць яких розрядів у цих числах немає?

– Назвати найбільше і найменше чотирицифрові числа.

– Виконати обчислення.

 Читання й записування пятицифрових чисел у межах 20 000

II. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовча робота за вправою № 156

2. Пояснення матеріалу

– Кожне багатоцифрове число утворюється двома способами: від попереднього віднімаємо одиницю, або до числа, що є, додаємо одиницю. Наприклад, 10 000 + 1 = 10 001. Число 10 001 є наступним для числа 10 000. Порахуйте від 10 003 до 10 010.

3. Первинне закріплення Вправи № 156-157 (усно)

4. Розкласти числа на суму доданків (№ 158).

5. Записати числа цифрами (№ 159).

6. Фізкультхвилинка

III. Розвиток математичних умінь учнів

1. Письмове додавання трицифрових чисел (№ 160)

Завдання № 1 – коментоване розв’язання.

Завдання № 2 – самостійно.

2. Розв’язання задачі № 161 за кресленням (на дошці)

 Читання й записування пятицифрових чисел у межах 20 000

Розв’язання задачі проводиться за рівнями: учні з високим рівнем знань – складанням виразу, решта – по діях.

3. Складання й розв’язання задачі № 162 за коротким записом по рівнях (високий рівень – виразом, достатній рівень – по діях, решта – під керівництвом учителя)

4. Розв’язання нерівностей (№ 163)

5. Задача з логічним навантаженням № 164

68 – 4 = 64;

64 : 2 = 32 – в одному класі;

32 + 4 = 36 – в другому класі.

IV. Підсумок уроку

V. Домашнє завдання

№ 165, 166.




Читання й записування п’ятицифрових чисел у межах 20 000