УРОК 67
Тема. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Перевірка ділення множенням
Мета: удосконалювати вміння учнів виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові; перевіряти ділення множенням і розв’язувати ускладнені задачі на спосіб поступового зведення до одиниці.
Обладнання: картки для усної лічби, таблиця для задачі.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Усні обчислення
– Знайти (лічба за картками).
– Перевірити дію ділення
84 : 6 = 14; 96 : 8 = 14; 92 : 23 = 3; 102 : 17 = 6.
– Периметр прямокутника 44 см, площа – 72 см2. Знайти довжину його сторін. Яка відповідь правильна? (9 см і 10см, 24см і 3 см, 1 см і 21 см, 4 см і 18 см, 20 см і 2 см, 16 см і 6 см)
– Розглянути таблицю (№ 555), виконати завдання за нею.
II. Розвиток математичних умінь учнів
1. Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові за вправою № 557 (перший приклад – прокоментувати й записати на дошці, другий – прокоментувати без запису на дошці, решту прикладів розв’язати самостійно)
2. Творча робота: складання задач за виразом a : 4
3. Фронтальне розв’язання
4. Фізкультхвилинка
5. Самостійна робота за варіантами
Розв’язати приклади № 557 (І варіант – І і ІІ приклади, ІІ варіант – ІІІ і IV приклади).
6. Розв’язання задачі № 558 за рівнями
– Високий рівень знань – шляхом складання виразу:
248 + 248 : 2 + (248 : 2 – 84) = 412;
– достатній рівень знань – розв’язання записати по діях з поясненням;
– решта учнів – за планом:
1) Скільки центнерів буряків зібрали з ділянки?
2) Скільки центнерів моркви зібрали з ділянки?
3) Скільки всього центнерів овочів зібрали з ділянки?
III. Підсумки уроку
IV. Домашнє завдання
№ 560, 561.