Цілі:
– навчальна: домогтися засвоєння правила додавання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, у яких передбачено додавання дробів з однаковими знаменниками;
– розливальна: розвивати пізнавальні здібності учнів; формувати вміння аналізувати інформацію;
– виховна: виховувати старанність, віру у власні сили;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II.
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
____________________________________________
____________________________________________
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. За допомогою якої дії знаходять суму чисел?
2. Знайдіть суму чисел: 1) 26 і 45; 2) 120 і 200; 3) 156 і 0; 4) 35, 28 і 15.
3. Як називають числа під час додавання?
4. Що означає збільшити число а на число b?
5. Звільніте: 1) 28 на 31; 2) 47 на 37; 3) 55 на 64; 4) 83 на 17.
6. Знайдіть суму чисельників дробів:
V.
План вивчення теми
1. Приклади, що показують необхідність додавання звичайних дробів:
____________________________________________
____________________________________________
2. Правило додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
3. Випадок здобуття під час додавання звичайних дробів неправильного дробу.
4. Приклади додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками:
____________________________________________
____________________________________________
VI. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником (§ 26)
Усно:№ 1012, 1013, 1014, 1018. __
Письмово: № 1019, 1020, 1022, 1024, 1026, 1031.
2. Додаткові завдання
1)При яких натуральних значеннях а сума дробів 3/9 і a/9 буде правильним дробом?
2) Укажіть три значення Ь, при яких сума дробів 2/7 і b/7 буде неправильним дробом.
3) Спростіть вираз:
4) Яким числом потрібно замінити букву а, щоб була правильною рівність:
VII. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
Варіант 1 | Варіант 2 | ||||
1. Знайдіть суму чисел | 1. Знайдіть суму чисел | ||||
А | В | В | А | Б | В |
8/22 | 8/11 | 2/11 | 10/26 | 6/13 | 10/13 |
2. Обчисліть: | 2. Обчисліть: | ||||
А | Б | В | А | Б | В |
20/26 | 18/22 |
Відповіді
Варіант 1 | 1-Б, 2-В |
Варіант 2 | 1-В, 2-Б |
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 26, № 1021, 1023, 1025, 1027.
На повторення: № 1068.
2. Додаткове завдання. Знайдіть усі натуральні значення х, при яких виконується нерівність
Відповідь. 3; 4; 5; 6; 7.