Фонетика. Орфоепія. Орфографія
Урок № 83
Тема. Контрольна робота № 5 з теми “Фонетика. Орфоепія. Орфографія”
Мета:
– навчальна: перевірити знання учнів з теми “Фонетика. Орфоепія. Орфографія”;
– розвивальна: розвивати логічне мислення, мовленнєві навички, уміння виконувати тестові завдання; самостійно працювати;
– виховна: виховувати шанобливе ставлення до мови.
Внутрішньопредметні зв’язки:орфоепія, фонетика, орфографія, пунктуація.
Міжпредметні зв’язки: виконання тестових
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.
III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
І варіант
> Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. У якому рядку в усіх словах не відбувається спрощення?
А Шіс..надцять, хвас..ливий,
Б випус..ний, хворос..няк, щас..ливий, абонент..ський;
В влас..ний, парламент..ський, учас..ник, шіс..сот.
2. У якому рядку всі слова записано правильно?
А Розхвилювався, безчестний, відкриття, передчасний;
Б безкорисливий, зкривдити, роспитати, стурбований;
В сфотографувати, зрозуміти, безпричинний, тижневий.
3. У якому рядку порушено чергування у//в, і//й?
А Земля й небо; пішла в школу; У Ялті проходить зустріч.
Б батько і син; поїхали у Львів; зайшла в клас;
В прочитала у творі, зрозуміти й опрацювати; В Одесі заморозки.
4. У якому з рядків усі слова пишемо без знака м’якшення?
А Він..ця, радіс..тю, рибал..чин, вил..є, розкіш.., пят..сот;
Б сіл..ю, пишеш.., учительці, Уман..щина, спіл..нота;
В нян..ці, зустрічаєш..ся, піс..ня, віс..тю, шіст..сот.
5. У якому рядку всі слова пишемо з апострофом?
А Лук..янець, зв..язківець, мавп..ячий, зор..яний;
Б матір..ю, від..їздом, розм..якшити, дит..ясла;
В з..явитися, дух..мяний, торф..яний, об..єднатися.
6. У якому рядку в усіх словах відбувається подвоєння приголосних?
А Облич..я, безвин..о, жит..я, радіст..ю, спів..ітчизник;
Б закон..ий, від..іл, військ..омат, письмен..ик;
В священ..ик, Ган..а, збіж..я, сторіч..я, л..ється.
7. У якому рядку всі слова написано правильно?
А Рим, джигіт, більярд, вікінг;
Б Кордильєри, віньєтка, монпансьє, адютант;
В бароко, коміссія, інтелігент, апарат.
8. У якому рядку всі ненаголошені приголосні можна перевірити наголосом?
А Березень, бриніти, вітер, ожеледь;
Б широкий, темніти, великий, криве;
В земля, дерево, розумний, весло.
> Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1 Подовжуються приголосні
2 Знак м’якшення пишемо після літер:
3 Апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після літер:
4 У словах іншомовного походження апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після літер:
А б, п, м, в, ф
Б д, т, з, б, л, ц, р, ж, ш
В д, т, з, с, ц, л, н, ж, ч, ш
Г д, т, з, с, дз, ц, л, н
Д г, к, x, ж, ч, ш, б, п, м, в, ф
II варіант
> Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. У якому рядку в усіх словах відбувається спрощення приголосних при зміні слова?
А Виск, випуск, пропуск, хворост;
Б контраст, компост, студент, пестощі;
В бризкати, блиск, тиск, тріск.
2. У якому рядку допущено орфографічну помилку?
А Схопити, зпрощувати, стискати, зробити;
Б здійснити, зміцнити, сфальсифікувати, змурувати;
В сходити, спилювати, зчистити, зцілити.
3. У якому рядку чергування у/в розрізняє значення слів?
А Враз, втриматися, ударити, вступ;
Б вживатися, вправа, удача, узимку;
В вбігти, уміти, ввійти, уболівати.
4. У якому рядку всі слова пишемо зі знаком м’якшення?
А Донец..кий, ган..ба, швец.., тон..ший;
Б різ..бяр, т..мяний, нєн..чин, робит..ся;
В корис..тю, дівчинон..ці, на пис..мі, кін..чик.
5. У якому рядку допущено орфографічні помилки в написанні слів?
А Пам’ять, пів’яблука, Лук’яненко, солов’їний;
Б з’явитися, черв’як, довір’я, святкувати;
В возз’єднання, верб’я, пів’ящика, підгір’я.
6. У якому рядку всі слова написані правильно?
А Поволжжя, майбуття, з’їхатися, п’ятсот;
Б льється, під’єднати, Маринці, бадьорість;
В чотирма, шістсот, кузня, верб’я, яблуньці.
7. У якому рядку всі слова записано правильно?
А Буквений, потомствений, статтей, лебединий;
Б чайний, старовинний, священик, хвилинний;
В навмання, сонний, середньовічя, прибуття.
8. У якому рядку всі слова написано правильно?
А Цифра, приоритет, фабрика, стимул;
Б ін’єкція, п’єдестал, миш’як, бюро;
В мадонна, ірреальний, група, брутто.
> Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:
1 Подовжуються приголосні
2 Знак м’якшення пишемо післялітер
3 Апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після літер:
4 У словах іншомовного походження апостроф ставимо перед я, ю, є, ї після літер:
А д, т, з, с, дз, ц, л, н
Б г, к, х, ж, ч, ш, б, п, м, в, ф
В д, т, з, б, л, ц, р, ж, ш
Г д, т, з, с, ц, л, н, ж, ч, ш
Д б, п, м, в, ф
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
Оцінювання контрольного тесту
Тип завдання | Завдання закритої форми | ||||||||
З вибором однієї правильної відповіді | На встановлення відповідності | ||||||||
Номер завдання | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Варіант 1 | А | В | А | А | Б | Б | А | В | 1-В, 2-Г, 3-А, 4-Д |
Варіант 2 | А | А | В | Б | В | В | Б | В | 1-Г, 2-А, 3-Д, 4-Б |
Кількість балів | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |
Рефлексія
> Які завдання були складними? Чому?
> 3 якими завданнями впоралися легко?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
> Індивідуальне завдання з повторення вивченого матеріалу.