Тема. Одиниці вимірювання часу. Розв’язування задач (№№ 350-361).
Мета. Систематизувати уявлення учнів про одиниці вимірювання часу; закріплювати уміння учнів переходити від одних одиниць вимірювання величин до інших.
Обладнання. Макет годинника; таблиця усних обчислень; “Картки для поточного контролю знань”.
Зміст уроку
1. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
Учні обмінюються зошитами і перевіряють виконання завдань один у одного.
2. Завдання для опитування із “Карток
1- ша група – завдання № 52 (с. 30);
2- га група – завдання № 54 (с. 31).
3. Усні обчислення.
Гра “Естафета”.
І команда
ІІ команда
II. Повторення вивченого про одиниці вимірювання часу.
1. Опрацювання вправ № 350-353.
2. Перетворення одиниць вимірювання часу (№ 354).
1 хв = 60 с, отже: 2 хв = 60 • 2 = 120 с;
3 хв 12 с = 192 с;
1 год = 60 хв, отже: 4 год = 60 • 4 = 240 хв;
300 с = 50 хв;
1 доба = 24 год, отже: 3 доби = 24 • 3 = 72 год;
180 хв = 180 : 60 = 3 год.
3. Розв’язування задач № 355 (1, 2) (з коментуванням).
4. Виконання
5. Цікаві задачі.
– В один кінець ставка човен доплив за 80 хв, а назад – за 1 год 20 хв. В який кінець ставка човен плив довше? (Човен витратив однаковий час: 1 год 20 хв = 80 хв.)
– О тринадцятій годині з чвертю хлопчик пішов у крамницю. О другій без чверті він повернувся. Скільки часу хлопчика не було вдома? (30 хв).
– Учень готує уроки в середньому 1 год 20 хв. Скільки часу витрачає він на приготування уроків за 4 тижні? (6 робочих днів у тижні; 4 тижні – 24 робочих днів; отже 80 – 24 = 1920 (хв) = 32 (год).)
Фізкультхвилинка.
III. Розвиток математичних знань.
1. Розв’язування рівнянь і нерівностей (№ 358).
2408 – х = 957 х – 5450 = 9758 10 – х > 5
(х = 1451) (х = 15208) (х = 4; 3; 2; 1)
2. Розв’язування задачі № 359 (з коментуванням).
Учні аналізують задачу за коротким записом:
3 в’язи – 6 міс. – 360 г
1 в’яз – 8 міс. – ? г
Задачу можна розв’язати двома способами.
(Перший спосіб: 360 : 6 : 3 • 8 = 160 (г)
Другий спосіб: 360 : 3 : 6 • 8 = 160 (г).)
IV. Підсумок уроку.
– Виконайте перетворення.
V. Домашнє завдання.
№№ 360. 361 (с. 58).