Мета: перевірити знання учнів за темами “Числівник”, “Займенник”; розвивати мислення, пам’ять; виховувати самостійність, культуру оформлення письмових робіт.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ УРОКУ
III. ПЕРЕВІРНА РОБОТА
1 варіант
1. Займенник – це:
А) частина мови, що вказує на предмет, але не називає його;
Б) частина мови, яка називає предмет;
В) службове слово.
2. У якому рядку записані тільки займенники?
А) Один, я, ви, вона, дерево;
Б) я, ти, вона, воно, ми, ви, вони;
В)
3. Займенники з прийменниками пишуться:
А) окремо;
Б) разом;
В) разом або окремо.
4. До першої особи належать займенники:
А) ти, ви, вас;
Б) я, ми, мене, нас;
В) він, вона, воно, вони.
5. Утворіть і запишіть словосполучення словами: 9 (зошит), о 16 (година), 5 (брат), 18 (сестра).
6. Запишіть приклади словами, вживаючи прийменники від, до.
90 – 37 = 53
65 + 96 = 161
7. Випишіть займенники. Визначте особу і число.
Про що співаєм ти і я? Про маму і про мир.
8. Поставте займенники в потрібному відмінку, запишіть словосполучення.
Усміхнувся до (вона), згадав
2 варіант
1. Що таке числівник?
А) Частина мови;
Б) частина слова;
В) цифра.
2. Особові займенники відповідають на ті самі питання, що й;
А) дієслово;
Б) іменник;
В) прикметник.
3. До другої особи належать займенники:
А) ти, ви, вас;
Б) я, ми, мене, нас;
В) він, вона, воно, вони.
4. Числівник 16 пишеться правильно так:
А) шіснадцять;
Б) шіснадцят;
В) шістнадцять.
5. Утворіть і запишіть словосполучення словами: 9 (парта), о 14 (година), 5 (вікно), 11 (зошит).
6. Запишіть приклади словами, вживаючи прийменники від, до.
90 – 56 = 34
68 + 12 = 80
7. Випишіть займенники. Визначте особу і число.
Хліб ми їмо з вами кожного дня. А як роблять хліб, ви, мабуть, не знаєте?
8. Поставте займенники в потрібному відмінку, запишіть утворені словосполучення.
Дивитися на (ми), приходити до (ти), розсердився на (ви).
Кожне завдання першого типу (1-4 завдання) оцінюється одним балом, другого типу (5-8 завдання) – двома балами (якщо таке завдання виконане частково, то учневі зараховується один бал).
Фізкультхвилинка
IV. ТРЕНУВАЛЬНІ ВПРАВИ
1. Встав займенник у речення.
Прийшла весна, а з… і тепло настало,
А) Вона;
Б) нею;
В) мені.
2. Спиши. Підкресли займенники,
Ми є діти українські, хлопці та дівчата. Уклін чолом народу, що рідну мову нам зберіг.
3. Спиши. Займенники, подані в дужках, постав у потрібній формі.
Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з (вона).
4. Прочитай загадку та відгадай її. Спиши, вставляючи замість крапок потрібний займенник. Визнач особу і число займенників.
Я кругленька, червоненька,
З хвостиком тоненьким.
На городі… рвуть
І до столу подають.
5. Спиши текст, замінивши займенники 1-ї особи однини займенниками 2-ї особи множини.
Я люблю відпочивати в селі. Там у мене є багато друзів, з Якими я ходжу в ліс. Вечорами я слухаю бабусині казки.
6. Познач речення з числівниками.
А) Сергійкові минуло десять років.
Б) Минулий тиждень був цікавим на події.
В) Влітку один тиждень рік годує.
7. Знак м’якшення пишеться у кінці числівників:
А) 7 і 8;
Б) 5, 6, 9, 10, 11, 12, 30;
В) 100, 90.
8. Познач речення, у якому числівник виступає головним членом.
А) Тарасик першим виконав завдання.
Б) Чотири книжки потрібно прочитати Оленці за канікули.
В) До двадцяти кілометрів проїхали на велосипеді учасники естафети.
9. Познач речення з числівниками.
А) Швидкість ворони може досягати шістдесяти кілометрів за годину.
Б) Наступного місяця наш клас поїде на екскурсію.
В) В Україні є двадцять заповідників.
10. Знак м’якшення не пишеться у середині числівників:
А) 50, 60, 600, 900;
Б) 150, 200, 170, 143;
В) 700, 800, 30.
11. Познач речення, в якому числівник виступає другорядним членом.
А) Тиждень складається з семи днів.
Б) Три товариші взяли участь у концерті.
В) Вистава у шкільному театрі розпочинається о четвертій годині.
12. Прочитай вірш. Підкресли займенники, надпиши особу.
Нам гарно й весело рости, ми дружим – я і ти.
І скрізь, по нашій всій землі, у нас живуть брати.
М. Пригара
13. Склади речення на основі математичних виразів. Запиши їх.
50 + 6 = 56
16 : 2 = 8
14. Склади твір-мініатюру “Ким я мрію стати”. Введи у розповідь займенники.
15. Прочитай вірш. Підкресли займенники, надпиши особу.
Дасть мені матуся скибку:
– Хлопчику, гляди!
Ти ж на вулицю гуляти з хлібом не іди!
Бо упустиш ненароком, стопчеш чобітьми,
В буханець отой пахучий душу вклали ми.
Л. Компанієць
16. Склади речення на основі математичних виразів. Запиши їх.
60 – 9 = 51
9 • 5 = 45
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чи вдалося вам успішно впоратися з усіма завданнями?