УРОК 56
Тема. Поняття про площу. Квадратний сантиметр
Мета: ознайомити учнів з новою величиною – площею; вправляти учнів в обчисленні виразів, які містять дію множення багатоцифрових чисел; вчити розв’язувати задачі на сумісні дії.
Обладнання: картки для усної лічби, квадрати та інші фігури для обчислення площі.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Усна лічба за картками
Поєднати приклади з однаковими відповідями.
2. Розв’язати задачу за кресленням.
3. Гра-естафета “Хто швидше?”
II. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча робота
– Порівняти відрізки за довжиною (спочатку на око, потім – вимірюванням).
– Порівняти площу кругів. Як можна це зробити?
– Вступне слово учителя.
– Порівняти площу двох кругів чи двох квадратів можна на око, іноді це роблять накладанням однієї фігури на другу.
Площі різних фігур чи многокутників з різними сторонами порівнювати важче.
– Групова робота.
У кожної
Під час обговорення вчитель звертає увагу дітей на те, що обидва прямокутники поділено на однакові квадратики, і пропонує полічити ці квадратики.
Отримуємо: I прямокутник – 36 квадратиків, II прямокутник – 35 квадратиків. Робиться висновок: площа першого прямокутника більша від площі другого прямокутника (36 > 35). Ми порівняли площі прямокутників, поділивши їх на однакові квадрати.
2. Первинне закріплення за вправою № 466
3. Одиниця вимірювання площі фігури – квадратний сантиметр (вправа № 467)
4. Обчислити площі фігур, зображених на дошці.
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Фронтальна робота над задачею № 469 за планом на дошці.
1) Скільки сторінок тексту набирає перший оператор за 1 день?
2) Скільки сторінок тексту набирає другий оператор за 1 день?
3) Скільки сторінок тексту набирають обидва оператори за 1 день?
4) За скільки днів обидва оператори наберуть 90 сторінок?
2. Фізкультхвилинка
3. Самостійне розв’язання прикладів № 465
4. Розв’язання прикладів № 469 за варіантами: I варіант – перший рядок, II варіант – другий рядок
IV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
№ 470, 471.