Цілі:
– навчальна: повторити означення десяткового дробу; відтворити вміння виконувати дії з десятковими дробами, розв’язувати задачі на всі дії з десятковими дробами;
– розвивальна: формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію;
– виховна: виховувати відповідальність, свідоме ставлення до навчання;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II.
____________________________________________
____________________________________________
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. Який дріб називають десятковим? Наведіть приклади.
2. Чи існує залежність між кількістю цифр після коми десяткового дробу і кількістю нулів у знаменнику відповідного звичайного дробу?
3. Сформулюйте правила порівняння десяткових дробів. Наведіть приклади.
4. Сформулюйте правило додавання десяткових дробів.
5. Які закони додавання виконуються для десяткових дробів?
6. Сформулюйте правило віднімання десяткових дробів.
7.
8. Сформулюйте правило множення десяткових дробів.
9. Як можна помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000 тощо?
10. Як можна помножити десятковий дріб на 0,1, 0,01, 0,001?
11. Як знайти десятковий дріб від числа?
12. Сформулюйте правило ділення десяткових дробів.
13. Яка особливість ділення десяткових дробів, якщо ділене менше від дільника?
14. Як можна поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000 тощо?
15. Як можна поділити десятковий дріб на 0,1, 0,01, 0,001?
16. Як знайти число за його десятковим дробом?
17. Сформулюйте правило округлення чисел.
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота за підручником
Задачі на повторення: № 102, 104,106, 107, 108, 110, 112, 115, 117, 119.
2. Додаткові завдання
1) Заповніть порожні комірки в таблиці.
Власна швидкість катера | Швидкість течії річки | Швидкість катера за течією | Швидкість катера проти течії |
20 км/год | 2,5 км/год | ||
1,25 км/год | 24,5 км/год | ||
21,8 км/год | 23 км/год | ||
км/год | Км/год | ||
18 км/год | км/год | ||
22,9 км/год | 18 км/год |
2) Маса трьох коропів дорівнює 10,8 кг. Маса третього коропа становить половину маси першого, а маса другого – в 1,5 рази більша, ніж маса першого. Знайдіть масу кожного коропа.
3) Маса трьох сомів дорівнює 113 кг. Маса першого становить 0,8 маси другого, а маса першого – 0,7 маси третього. Знайдіть масу кожного сома.
4) Два пішоходи вийшли одночасно назустріч один одному й зустрілися через 2,5 год. Швидкості пішоходів дорівнюють 4,2 км/год і 5,2 км/год. Яка відстань була між ними на початку руху?
5) Яка зараз відстань між вантажівкою та легковим автомобілем, якщо швидкість вантажівки дорівнює 1,1 км/хв, легкового автомобіля – 1,3 км/хв і легковий автомобіль наздожене вантажівку через 36 хв?
6) У цистерні було 38 т бензину. Першого дня із цистерни витратили бензину в 2,4 рази більше, ніж другого. Після цього в цистерні залишилося 9,1 т бензину. Скільки бензину витратили першого дня?
7) Довжина прямокутника на 5,8 см більша за його ширину, а периметр дорівнює 15,6 см. Знайдіть сторони прямокутника.
8) Ширина прямокутника в 1,2 рази менша від його довжини, а периметр дорівнює 26,4 см. Знайдіть сторони прямокутника.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником (на повторення): № 103, 105, 109, 111, 113, 114, 116, 118.
2. Повторити: відсотки, середнє арифметичне.