АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 75. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНИХ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ І ДІЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ НА ДВІ Дії ЗА ДАНИМ ВИРАЗОМ. ЗНАХОДЖЕННЯ ЗНАЧЕНЬ ВИРАЗІВ ЗІ ЗМІННОЮ. САМОСТІЙНА РОБОТА
Мета: повторити і закріпити знання таблиць множення і ділення чисел 2 і 3; учити творчо працювати над задачами; формувати вміння знаходити значення буквених виразів; розвивати творчі здібності; виховувати самостійність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього
Завдання 583
– Скільки рибин віддали дівчинці?
Завдання 584
– Прочитайте вирази з однаковими відповідями; відповіді – двоцифрові числа; одноцифрові числа.
2. Гра “Не помилися!”
На плакаті написані числа від 1 до 30. Учні мають назвати числа, які зустрічаються в таблиці множення на 3.
3. Гра “Угадай приклад”
Учитель демонструє картку з відповіддю з таблиці множення числа 2, діти мають згадати приклад.
4. Робота за таблицею
Множник | 3 | 2 | 2 | 2 | ||
Множник | 2 | 4 | 3 | 2 | ||
Добуток | 12 | 10 | 18 | 14 | 18 | 16 |
5.
1) В одному відрі 7 л молока, а в іншому – 5 л. Скільки знадобиться дволітрових банок, щоб розлити все молоко?
– Складіть подібну задачу за виразом:
(15 + 12) : 3 = [ ]
2) У 3 однакових банках міститься 21 кг фарби. Скільки кілограмів фарби в одній банці?
6. Хвилинка каліграфії
– Установіть закономірність і запишіть наступні числа.
11; 13; 15…
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ і МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо таблиці множення та ділення числа 3.
IV. ПОВТОРЕННЯ ТА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 91)
Завдання 585. Математичний диктант
Учні “ланцюжком” складають і обчислюють вирази. Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.
– Частку чисел 18 і 3 збільшити на 6.
– Суму чисел 9 і 15 поділити на 3.
– Добуток чисел 6 і 2 поділити на 3.
– Добуток чисел 6 і 2 зменшити на 3.
Завдання 586
Один учень біля дошки креслить і пояснює.
Завдання 587
Учні за першим виразом складають задачу про саджанці яблунь і груш, а за другим – про огірки в ящиках.
Завдання 588
Учні знаходять значення виразу зі змінною.
Завдання 589. Колективне опрацювання матеріалу
Завдання 590*. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, їі аналіз Один учень записує умову і розв’язує задачу.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Самостійна робота
1 варіант
1. Задача.
У чотирьох коробках лежало по 3 іграшки. Принесли ще одну коробку, в якій було 5 іграшок. Скільки іграшок в усіх коробках?
2. Сторона рівностороннього трикутника 2 см. Знайди периметр цього трикутника.
3. Обчисли.
4. Знайди значення виразу 3 • а + 15, якщо а = 9.
5. Порівняй вирази.
3 • (7 + 2) [ ] 9 : 3 + 18
2 варіант
1. Задача.
У мами було 30 грн. Вона купила два букети троянд по 6 грн. Скільки грошей залишилося у мами?
2. Периметр рівностороннього трикутника 21 см. Знайди довжину сторони цього трикутника.
3. Обчисли.
4. Знайти значення виразу 3 • а + 29, якщо а = 6.
5. Порівняти вирази.
2 • (9 – 5) [ ] 9 : 3 + 16
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 91, завдання 591; 592.