Тема. Повторення вивченого матеріалу (№№ 1101 – 1114).
Мета. Повторити і закріпити вивчений матеріал; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі різних типів.
Обладнання. Таблиця для усних обчислень; картки із завданнями для роботи в групах.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Усні обчислення.
Гра “Хто швидше?”
2. Математичний диктант.
– Суму чисел 44 і 26 збільшити у 70 разів. (4900)
– Число 6300 поділити на добуток чисел 35 і 2. (90)
–
– Від числа 3600 відняти добуток чисел 40 і 90. (0)
– Різницю чисел 63 і 27 помножити на 30. (1080)
– Добуток чисел 700 і 500 зменшити в 100 разів. (3500)
Фізкультхвилинка.
II. Повторення вивченого матеріалу.
1. Письмове ділення на трицифрове число (з коментуванням).
93720 : 426 (= 220)
625536 : 724 (= 864)
439872 : 237 (= 1856)
231680 : 256 (= 905)
2. Розв’язування задач.
А) Задача № 1101.
На дошці короткий запис задачі.
8 змін – 6 тр. – 768 га
5 змін – 1 тр. – ? га
Учні з високим і достатнім рівнем знань працюють самостійно, решта – під керівництвом
(Першин спосіб:
768 : 8 : 6 • 5 = 80 (га)
Другий спосіб:
768 : 6 : 8 • 5 = 80 (га).)
Б) Задача № 1102.
Під час повторення учнями змісту задачі вчитель (або учень) на дошці заповнює заздалегідь накреслену таблицю.
Види транспорту | К-сть | Маса 1-го | Загальна маса |
Легківка | 3 | ? | 3 т 690 кг |
Мотоцикл | 4 | 330 кг |
Учні працюють самостійно (учитель надає допомогу окремим учням).
(Розв’язання:
1) 330 • 4 = 1320 (кг) – маса 4-х мотоциклів;
2) 3690 – 1320 = 2370 (кг) – маса 3-х автомобілів;
3) 2370 : 3 = 790 (кг) – маса легкового автомобіля.)
В) Задача № 1103.
Короткий запис задачі:
3 я. – 72 ос.
2 я. – ? ос.
(Розв’язання: 72 : 3 • 2 = 48 (ос.).)
Г) Диференційована робота.
– Учні з високим рівнем знань розв’язують задачі №№ 1106, 1107.
– Учні з достатнім рівнем знань – задачі №№ 1105, 1108.
– Учні з середнім та початковим рівнем знань – задачі № 1104.
(Відповідь до задачі № 1104: маса 5 поросят 130 кг;
До задачі № 1105: 50 кг борошна;
До задачі № 1106: 500 г солі;
До задачі № 1107: 444 кг і 276 кг яблук;
До задачі № 1108: 288 м дроту.)
Задачі №№ 1109, 1110, 1114 учні з високим і достатнім рівнем знань розв’язують самостійно, решта – під керівництвом учителя.
3. Знаходження значень виразів (№ 1113).
Варіант 1 – верхній рядок виразів. (47799; 6877)
Варіант 2 – нижній рядок. (5496; 262752)
III. Підсумок уроку.
Гра “Кращий математик”.
Клас ділиться на три команди. Кожна команда вибирає одного учасника. Гравці протилежних команд ставлять запитання з вивченого матеріалу або пропонують розв’язати задачу, рівняння чи вираз. Якщо учасник гри не справляється із завданням, його виручає команда.