БУДОВА СЛОВА. СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ
УРОК № 102
Тема. Повторення вивченого. Тренувальні вправи
Мета: повторити й узагальнити засвоєний учнями мовний матеріал; прищеплювати любов до української мови.
Обладнання: підручник.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашньої вправи.
2. Робота з повторення вивченого матеріалу.
Завдання: пригадати, які слова називаються синонімами. Дібрати синоніми до залежних слів
Відважний боєць, грубе слово, красивий пейзаж, великий будинок, безжалісна людина.
3. Переклад українською мовою.
Завдання: пригадати, які слова називаються антонімами. Перекласти українською мовою. До слів з префіксами в-, за – дібрати антоніми, записати слова парами.
Въехать, влететь, вдохнуть, вбегать, закрить, заковать, запереть, задвинуть.
4. Робота біля дошки.
Завдання: пригадати, що називається фразеологічним зворотом? Записати речення, довести, що в них є фразеологічні звороти, пояснити їх.
Жили ми з сестрою душа в душу. Справ у нього
5. Творча робота.
Завдання: самостійно придумати і записати речення з фразеологізмами.
Між двома вогнями, без задніх ніг, черепаша хода, хоч голки збирай, повернутися спиною, як муха в окропі.
6. Робота за підручником.
Вправи 648-651, 653.
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель підбиває підсумки роботи класу протягом року, дає рекомендації та завдання на літо.