ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
Урок № 13
Тема: Прислівник. Правопис вивчених прислівників
Мета: повторити вивчене про прислівник, формувати вміння визначати прислівники в реченнях, доречно й правильно вживати прислівники у мовленні, правильно писати прислівники, однозвучні з іменниками із прийменниками; розвивати логічне мовлення, пам’ять, увагу.
Тип уроку: урок повторення вивченого.
Обладнання: підручник.
Хід уроку
І. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІ. Повторення ключових питань.
Робота
Записати речення. Вказати в них слова протилежного значення (антоніми). Якими частинами мови вони є? Прислівники підкреслити.
Сова вдень мовчить, а вночі кричить. Хто вчора збрехав, тому завтра не повірять. Високо літає, та низько сідає. З білого легко зробити чорне, але з чорного біле тяжко. Ні назад, ні вперед, лишається посеред. Де м’яко стелять, там твердо спати.
Народна творчість.
Бесіда.
– Яка частина мови називається прислівником? Навести приклади прислівників.
– На які питання відповідають прислівники?
– Чи змінюються прислівники?
ІІІ. Виконання
Вибірковий диктант. Виписати прислівники.
Посієш вчасно, то й вродить рясно. Краще яйце сьогодні, ніж завтра курка. Так холодно, що якби не вмів дрижати, то замерз би. Давно вже ріки догори не плили і калачі на вербах не росли. Як свій пес укусить, то найгірше болить. Швидко їдеш – тихо понесуть. Косо, криво, аби живо.
Народна творчість.
Переписати, вставляючи пропущені букви. Прислівники підкреслити.
Тихо над річкою в ніченьку темную спить зачарований ліс. Ніжно ш..поче він ка..ку таємную. Сумно зітха в..рболіз. (С. Черкасенко.) Мер..хтить роса навколо на з..леній мураві. Сонце, як ч..рвоне коло, тихо котиться вгорі. (В. Лучук.) Люблю чернігівську дорогу в..сною, влітку, восени. (Л. Костенко.) Я босоніж іду, щоб з..млі дорогої т..пло, наче струмінь палкий, прямо в серце до мене т..кло. (Л. Забашта.) Пл..вли ми ввечері л..маном. Моторчик чахкав спроквола. (Л. Костенко.) А назустріч не орда, суне з поля чер..да. Кізка вправо, кізка вліво, в неї роги, мов рогач. Тут л..сточок, там л..сточок, схопить, схопить і навскач! (А. Малишко.) Гончак зненацька зайця наполохав і голосом повів його дзвінким. Вухань п..тляє. Пов..рта назад. Управо! Вліво! Вгору підлітає! Гончак майстерно слід його ч..тає увосени, у місяць л..стопад. (Є. Гуцало.)
Словник.
Лиман – затока з морською водою в гирлі річки або озеро поблизу моря; бухта, гавань, заводь, лагуна, сага, заводок.
Прочитати прислівники, правильно їх наголошуючи. Два-три прислівники увести до самостійно складених речень (усно).
Заново, наново, здалека, звисока, насміх, водночас, високо, дарма, навздогад, дотепер.
Переписати, знімаючи риску. У кожному слові поставити наголос. Скласти речення з поданими прислівниками (усно).
До/тепер, над/вечір, на/вмисне, з/висока, до/схочу.
Творча робота.
Пригадати й записати по два прислів’я з прислівниками. Прислівники підкреслити.
Зразок: Сьогодні густо, а завтра пусто. (Нар. творч.)
ІV. Підбиття підсумків уроку.
V. Домашнє завдання.
Вправа 70 (письмово), 77(усно).