Мета: вчити учнів складати запитання і відповіді, об’єднуючи їх однією темою; збагачувати лексичний словник; викликати бажання передавати свої враження влучними образними виразами; розвивати зв’язне мовлення, творче мислення, уяву, увагу, пам’ять, спостережливість; виховувати інтерес до вивчення української мови.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Уроки творчості, натхнення уроки,
Добра і радості, і мудрості глибокої,
Усі шляхи тернисті перейти
Уроки творчості поможуть вам завжди.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
Вступне слово вчителя
– Я не знаю людини, яка б не любила слухати музику та пісні. Співи оточують нас від самого початку нашого життя.
Перший спів, який ми чуємо,- це колискова, яку нам співає мама або бабуся, і в ній бринить материнське тепло, любов та ласка.
Спілкування дорослих з малятами за допомогою художнього слова не обмежується колисковими піснями. Дитині потрібні не лише ніжні, лагідні звуки колисанки під ритмічне погойдування колиски. Їй потрібна активність, яка б розвивала рухи, мислення, викликала жвавість, бадьорість, поліпшувала настрій.
І одним з видів такого спілкування
Печу, печу хлібчик
Дітям на обідчик…
Або:
Ковальок, ковальок,
Підкуй чобіток.
У давні часи люди вірили у магічну силу слова. Так з’являлися заклички до дощу, сонця, хмар: прохання, щоб пішов чи припинився дощ, вийшло сонце чи розійшлися хмари.
– Відновіть закличку, використавши слова з довідки.
Вийди, вийди, …,
На дідове…
На бабине…
На наше…
Слова для довідки: подвір’ячко, полечко, зіллячко, сонечко.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми спробуємо відновити зміст деяких дитячих пісеньок, будемо вчитися складати запитання і відповіді на задану тему. А допоможе нам у цьому матеріал, вміщений у вашому підручнику на с. 18, а також у зошиті з розвитку писемного мовлення.
РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ Робота за малюнком (с. 18)
– Розгляньте малюнок.
– Де відбувається зображена подія?
– Яка частина доби зображена на малюнку?
– Хто зображений на малюнку?
– До кого звертаються хлопчик і дівчинка?
– Чому ви так уважаєте?
Робота за підручником (вправа 29, с. 18)
- Мовчазне читання тексту української дитячої пісеньки.
– Як написано цю пісню? (У формі діалогу)
– Між ким відбувається розмова?
- Робота в парах. Утворення словосполучень.
Місяць | Сплять | Мрії |
Діти | Водить | Луг і річку |
Сон | Сторожить | В колисаночках |
- Робота зі словами.
– Вставте пропущені букви, користуючись вправою 29.
– Вчіться правильно звертатися!
Місяць – місяц… – місяченьк…
Сторож – сторож… – стороженьк…
- Відновлення речень.
– Чи зрозуміли ви, що запитують діти у місяця?
– Прочитайте відповіді місяця.
– Які слова потрібно вставити у питальні речення?
Запис учнями відновлених речень у зошити.
(Що сторожеш ти?
Хто є в тих хатах?
Про що мрії ті?)
- Робота в парах.
Читання пісеньки. Інтонування речень.
Хвилинка каліграфії
Дд Бб Уу Єє Ук ут єд нє єдиний майбутнє
Діти – майбутнє України.
Фізкультхвилинка
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику
У новому горщику
Та поставлю на вербі,
Щоб не з’їли комарі.
Буде вам, буде й нам,
Буде всім комарам.
РОБОТА В “ЗОШИТІ З РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ” ПІДСУМОК УРОКУ
– Що цікавого дізналися на уроці?
– Що навчилися складати?
– У чому зазнали труднощів?