ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

Цілі:

– навчальна: сформувати вміння розкладати многочлени на множники, використовуючи формули скороченого множення;

– розвивальна: формувати вміння орієнтуватися у видозміненій ситуації; розвивати творчі здібності, кмітливість учнів;

– виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, наполегливість у досягненні мети;

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

ІІ.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

______________________________________________________

______________________________________________________

2. Розв’язування задач

Колективне розв’язування задач, аналогічних до тих, що були задані додому

______________________________________________________

______________________________________________________

Індивідуальні завдання

№ 1

1) Розв’яжіть рівняння: x3 – x2 + x – 1 = 0.

2) Доведіть тотожність bn+1 + bn + b + 1 = (bn + 1)(b + 1).

№ 2

1) Розв’яжіть рівняння x3 + x2 + x + 1 = 0.

2) Доведіть тотожність am+2 – 1 – a + am+1 = (am+1 –

1)(a +1).

№ 3

1) Розв’яжіть рівняння 3×3 – 2×2 + 21x – 14 = 0.

2) Доведіть тотожність xm+1 – xm + x – 1 = (x – 1)(xm + 1).

№ 4

1) Розв’яжіть рівняння x3 + 7×2 + 3x + 21 = 0.

2) Доведіть тотожність yn+2 + yn+1 – y – 1 = (y + 1)(yn+1 – 1).

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Математичний диктант

Варіант 1

Варіант 2

1. Запишіть многочлени:

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

Закресліть ті з них, які неможливо подати у вигляді квадрата двочлена. Подайте у вигляді квадрата двочлена ті вирази, які залишились

2. Запишіть многочлени:

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

Закресліть ті з них, які неможливо подати у вигляді добутку суми і різниці двох виразів. Ті многочлени, які залишились, подайте у вигляді добутку суми й різниці двох виразів

3. Запишіть многочлени:

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

Закресліть ті з них, які неможливо подати у вигляді добутку суми (різниці) і неповного квадрата різниці (суми) двох виразів. Ті многочлени, які залишились, подайте у вигляді такого добутку

4. Подайте у вигляді квадрата одночлена вирази:

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

5. Подайте у вигляді куба одночлена вирази:

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

 ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

Приклади розкладання многочленів на множники з використанням формул: 1) квадрата двочлена; 2) різниці квадратів; 3) суми й різниці кубів.

______________________________________________________

______________________________________________________

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Робота за підручником

______________________________________________________

______________________________________________________

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

______________________________________________________

______________________________________________________

2. Фронтальне опитування

1) Наведіть приклад многочлена, який можна подати у вигляді:

А) квадрата суми; б) квадрата різниці.

2) На які множники можна розкласти різницю квадратів двох виразів? Наведіть приклади.

3) Як можна розкласти на множники:

А) різницю кубів; б) суму кубів? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником:

______________________________________________________

______________________________________________________

2. Додаткове завдання. Розв’яжіть рівняння 2a(5a + 10) + (2a – 8)(3a + 2) = 0.

Відповідь. -1; 1.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ - Плани-конспекти уроків по математиці


ЗАСТОСУВАННЯ ФОРМУЛ СКОРОЧЕНОГО МНОЖЕННЯ ДО РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ