ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ СПОСОБУ ОКРУГЛЕННЯ ПРИ ДОДАВАННІ ТА ВІДНІМАННІ ЧИСЕЛ, ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ СКЛАДАТИ ПЛАН РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧІ; РОЗВ’ЯЗУВАТИ НЕРІВНОСТІ
I. Перевірка домашнього завдання
Фронтальне пояснення розв’язування задачі 472 і знаходження значень виразів другого стовпчика вправи 471.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Записати кожне число у вигляді суми й різниці круглого та одноцифрового чисел: 873, 2352, 42 004, 598.
2) Виконати дії:
3) Задача. Довжина одного шматка дроту 16 м 040 см, а другого – на 4 м 70 см менша. Знайти довжину обох шматків дроту.
2. Усні обчислення (фронтально).
Підсумовуючи, звернути увагу, як змінюється результат дії внаслідок зміни компонентів.
3) Гра “Кінцівки”.
1093 – це тисяча сто без…
984 – це тисяча без…
356 – це триста п’ятдесят + …
542 – це п’ятсот і…
396 – це чотириста без…
92 – це сто без…
III. Вивчення нового матеріалу
1. Вправа 453. Підкреслити, що спосіб округлення зручний для чисел,
2. Вправа 474. Під керівництвом учителя обчислити два вирази: один з коментуванням з місця, а інші – самостійно.
IV. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу
1. Задача 474. Розбір провести від числових даних, скласти план розв’язування.
2. Задача 475 – самостійно. Для тих, хто швидше розв’яже, – задача 479*. Фронтально перевірити відповідь задачі 475 і пояснити розв’язання задачі 479*.
3. Розглянути малюнок до задач і 478. Яка властивість радіусів кола? Записати в загальному вигляді: KM = АВ + АК + ВМ; CD = АВ – АС – BD. Підставити значення, обчислити, перевірити вимірюванням.
4. Вправу 485 виконати самостійно.
5. Додаткові диференційовані завдання.
1) Поставити замість крапок пропущені цифри.
2) Задача. Лікар прописав хворому вітаміни: по 2 пігулки 2 рази на день. У коробці 60 пігулок. На скільки днів вистачить цих пігулок?
V. Підсумок уроку
Додавали й віднімали числа, використовуючи спосіб округлення.