Мета: ознайомити учнів з правилом знаходження невідомого дільника і діленого; вчити розв’язувати рівняння; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички, увагу, спостережливість; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 119, завдання 717; 718)
Завдання 717
– Прочитайте розв’язання рівнянь.
Завдання 718
– Скільки карасів упіймали хлопчики разом?
2. Усна лічба
1) Гра “Мовчанка”.
Приклади на множення і ділення
2) Гра “Ланцюжок”.
3. Хвилинка каліграфії з логічним завданням
– Запишіть відповіді таблиці ділення на 4.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як знайти невідомий дільник і ділене.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 119-120)
Завдання 719
Учні виписують числа, що діляться на 4: 2; 12; 21; 8; 14; 20; 40; 32; 38; 36; 16; 24.
Завдання 720. Робота в групах
Учні називають пропущені числа і пояснюють,
Висновок: щоб знайти невідомий дільник, потрібно ділене поділити на частку.
Завдання 721
Учні читають правило знаходження невідомого дільника і розв’язують рівняння.
Завдання 722. Письмове виконання завдання з коментуванням правил
Завдання 723; 724
Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.
Завдання 725. Колективне розв’язування задачі
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Учні розв’язують задачу рівнянням.
Завдання 726
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв’язування задач
– У класі 16 дівчаток і 12 хлопчиків. Для вивчення іноземної мови клас розподілили на 4 групи. Скільки учнів у кожній групі?
– У чотирьох однакових каструлях міститься 16 л води. Скільки літрів води міститься в п’яти таких каструлях?
2. Обчислення значень виразів
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) Накресліть прямокутник зі сторонами 3 і 4 см. Розділіть його на квадрати зі стороною 1 см. Скільки однакових квадратів вийшло? (12)
2) Катя з дуба груші рвала і до кошика складала: дві татусю і дві матусі, три братикові і три Катюші. Скільки було груш?
Відповідь. На дубі груші не ростуть.
3) Гном Сплюшка ліг спати в суботу ввечері о 22 годині, а прокинувся в понеділок уранці об 11 годині. Скільки часу проспав цей соня? (2 + 22 + 11 = 35)
4) Тетянка, Даринка й Оксанка малювали будиночок, м’ячик і зайчика. Тетянка й Оксанка не малювали будиночок, а Оксанка й Даринка не малювали м’ячик. Що малювали дівчатка?
Відповідь:
Тетянка | Даринка | Оксанка | |
Будиночок | – | + | – |
М’ячик | + | – | – |
Зайчик | – | – | + |
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 120, завдання 727; 728.