Тема. Знаходження значень виразів на всі арифметичні дії. Задачі на зустрічний рух (№№ 723-731).
Мета. Закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії, ділити круглі числа на одноцифрові числа; вчити розв’язувати задачі на зустрічний рух.
Обладнання. Таблиця для усних обчислень; картки для опитування; схема задачі.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція та закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
Учні обмінюються зошитами і перевіряють виконання домашнього завдання.
2. Усні обчислення.
А)
Б) Знайти частку й остачу.
22 : 5 (4 (ост. 2)) 40 ; 8 (5)
49 : 6 (8 (ост. 1)) 52 : 7 (7 (ост. 30))
В) Сторона рівностороннього шестикутника дорівнює 2 см. Знайти площу квадрата, периметр якого дорівнює периметру цього шестикутника. (9 см2)
Г) Вправа № 726.
3. Завдання для опитування.
А) 3 т 045 кг : 5 кг (609)
Б) 40400 – (58849 : 7 + 23694) (8299)
4. Картки для опитування.
№ 1
1) 5 т 025 кг : 5 кг (= 1 005)
2) 11151 – (33628 : 4 – 5555) (= 8299)
№ 2
1) 4 т 015 кг : 5 кг (= 803)
2) 12262 – (67256 : 8 – 4444) (= 8299)
II. Розвиток математичних знань.
1. Ділення багатоцифрового круглого числа
Коментовано.
2. Робота над задачею № 724 (колективно).
Під час повторення змісту задачі вчитель виконує креслення на дошці, а учні записують на ньому числові дані і запитання задачі.
Задачу розв’язати двома діями (тоді учні зможуть розв’язати задачу № 730 вдома).
1) 7 + 8 = 15 (км/год) – швидкість зближення човнів;
2) 15 • 3 = 45 (км) – відстань між берегами озера.
(Відповідь: 45 км.)
3. Виконання завдання № 723 (за варіантами).
Варіант 1 – перший рядок виразів.
Варіант 2 – другий рядок.
(Відповідь: В-1: 14022; 1343.
В-2: 1916; 9006.)
4. Виконання завдання № 725 (в парах).
Учні розставляють букви за значеннями виразів у порядку зростання і отримують слово “прапор”.
5. Виконання завдання № 727 (самостійно).
На дошці – результати обчислення: 63105; 83084; 447867; 24889.
Фізкультхвилинка.
6. Задача № 729*.
А) Учні колективно складають вираз:
(3 • 5 + 2 • 5 + 3 – 2) • 2 = 62 (см2).
Б) Учні будують розгортку куба з ребром 3 см і обчислюють площу.
III. Підсумок уроку.
Обчисліть:
2400:4; 15000:3; 900:6.
IV. Домашнє завдання.
№№ 730, 731 (с. 118).