ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0
Урок 26. ЧИСЛО І ЦИФРА 7. ПОНЯТТЯ “СЬОМИЙ”. ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ. ДОДАВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЧИСЛОВОГО ПРОМЕНЯ.
“СУСІДИ” ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 7
Мета: ввести поняття “сьомий”; ознайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти у додаванні за допомогою числового променя; розвивати мислення.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II.
1. Весела лічба
Білка сушить на мотузці
Два гриби 3 три морквини.
Прибіг їжачок, забрав грибок,
А зайчата три морквини.
Що залишилося на мотузці?
2. Лічба від 1 до 10
– Давайте всі разом полічимо від 1 до 10; від 10 до 1.
– А тепер перший ряд лічить від 1 до 5; другий – від 1 до 6; третій – від 6 до 1.
3. Повторення понять “наступне”, “попереднє” число
– Назвіть число, попереднє до числа 3.
– Назвіть число, яке стоїть між числами 2 і 4.
– Назвіть число, наступне до числа 4.
– Назвіть число, попереднє до
– Назвіть число, наступне до числа 3.
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (С. 33)
Завдання 1
– Скількох звірят зустрів котик? Порахуймо їх! (6)
– Скільки їх стало разом з котиком?
– Як же їх стільки стало? (До 6 додати 1)
– Отже, щоб одержати число 7, потрібно до 6 додати 1. Число 7, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 7, “сімкою”. (Демонстрування цифри.)
– Який кіт по порядку? (Сьомий)
Завдання 2
– Порахуйте метеликів ліворуч і праворуч. Порівняйте їхню кількість.
– Порахуйте кількість квітів ліворуч і праворуч. Порівняйте їхню кількість.
Завдання 3
– Полічіть за допомогою числового променя. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Складіть приклад. Яка відповідь прикладу?
– Розгляньте другий числовий промінь. Прочитайте приклад під ним. Від якого числа слід летіти сонечку? На якому числі сісти спочатку? потім? Яка відповідь прикладу?
Завдання 4
– Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у вагон, наступний за 6?
– Назвіть “сусідів” числа 4. Яке число наступне за числом 6? Яке передує числу 5? А числу 7?
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ознайомлення із друкованою і рукописною цифрою 7
Цифра сім, як кочерга,
В неї, бач, одна нога.
1) Пояснення вчителя.
– Цифра 7 складається з хвилястої лінії, великої і маленької паличок. Починають писати хвилясту лінію трохи нижче за середину верхньої сторони клітини, доводять її до верхнього правого кута клітини. Написання першого елементу цифри 7 схоже з написанням останнього елементу цифри 2 (рух ручки вгору, вниз, вгору), з тією різницею, що у двійки цей елемент розташований на нижній лінії клітини, а у сімки – під верхньою лінією клітини. З верхнього правого кута проводять похилу паличку до середини нижньої сторони клітини, як у цифри 1. Маленька горизонтальна паличка має перекреслювати довгу паличку приблизно посередині.
– А зараз напишемо цифру в повітрі (пам’ятаємо про дзеркальне відображення).
2) Написання цифри 7 у зошиті.
2. Гра “Не помились” (робота із кружечками)
Учитель показує цифри, а діти викладають відповідну кількість кружечків.
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– З яким числом ми сьогодні ознайомилися?
– Як утворюється число 7?