ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ФОРМУВАТИ ВМІННЯ ЧИТАТИ, ЗАПИСУВАТИ, ПОРІВНЮВАТИ, ВИЗНАЧАТИ СКЛАД ШЕСТИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ; РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ, ОБЕРНЕНІ ДО ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ ДВОХ ДОБУТКІВ
І. Перевірка домашнього завдання
Фронтально з’ясувати відповідь задачі 266 та пояснити вибір другої та третьої дій у розв’язанні. Вправа 265 – взаємоперевірка.
ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Прочитати число 106 026. Пояснити, скільки в ньому всього: десятків, сотень, десятків тисяч. Скільки цифр
2) Яке число передує числу 1 000 000?
3) Задача. У класі 36 учнів. 1/9 з них учиться на “10, 11” балів, 3/4 решти – на “7-9” балів. Скільки учнів учиться менше ніж на 7 балів?
2. Усні обчислення.
Обчислити вирази. Розташувати букви в порядку спадання значень виразів, прочитати слово.
Ь (680 – 200 ) : 6 = 80
Н 350 • 2 – 500 = 200
Й (1000 – 300) : 7 = 100
І 20 • 50 : 10 – 30 = 70
Л 360 : 40 • 8 = 72
М (570 + 230) : 20 = 40
О 300 : 100 • 50 = 150
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти будуть читати, порівнювати шестицифрові числа і визначати їх склад.
IV.
1. Фронтальна робота за завданням вправи 269.
2. Вправа 268 – самостійно. Взаємоперевірка в парах.
3. Коментоване виконання вправи 269.
4. Вправа 270. Розкласти два числа на розрядні доданки на дошці, а решту – самостійно.
5. Задача 271. Учні з високим і достатнім рівнями досягнень розв’язують самостійно, записуючи розв’язання виразом: 8 ц = 800 кг (800 – 10 • 50) : 15. Змінити частину умови, щоб задача розв’язувалася виразом: (800 – 10 • 50) : (10 + 5). Решта учнів працює з учителем: аналізують задачу і складають схему міркувань від запитання.
6. Самостійне розв’язування задачі 272 (1).
7. Фронтальне розв’язування рівнянь 272 (2) усно.
8. Додаткове завдання.
Задача. У парку вздовж алеї довжиною 300 м посаджено дерева на відстані 6 м одне від одного. Скільки всього посаджено дерев?
V. Підсумок уроку
Замінити числа 326 954 і 330 101 розрядними доданками. Порівняти ці числа. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.