ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ДІЛЕННЯМ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ У ВИПАДКУ, КОЛИ ЧАСТКА МІСТИТЬ НУЛІ; ФОРМУВАТИ ВМІННЯ СКЛАДАТИ Й ПОРІВНЮВАТИ ЗАДАЧІ ТА ЇХ РОЗВ’ЯЗАННЯ
I. Перевірка домашнього завдання
Задача 1034 – пояснити, як знайшли середню урожайність пшениці з двох ділянок. Прочитати значення виразів вправи 1035 у порядку зростання.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Обчислити вираз 44918 : 76.
2) Чому дорівнює частка, якщо ділене дорівнює дільнику? якщо ділене
3) Задача. Довжина прямокутника 6 м, а ширина 4 м. Знайти ширину другого прямокутника з такою самою площею, довжина якого 8 м.
2. Усні обчислення.
1) Математичний диктант.
Добуток чисел 25 і 43 збільшити в 4 рази; суму чисел 35 і 65 зменшити в 5 разів; добуток чисел 42 і 36 зменшити в 6 разів.
2) Записати суму чисел, одне з яких дорівнює а, а друге – у 3 рази менше; записати різницю числа а і числа, що в 4 рази більше, ніж перше; записати частку від ділення числа а на різницю а іb.
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці учні
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Вправу 1036 виконати під керівництвом учителя.
2. Вправу 1037 виконати самостійно з перевіркою ділення множенням.
3. Пояснення нового матеріалу провести за вправою 1038 під керівництвом учителя.
4. Вправу 1039 виконати під керівництвом учителя і самостійно.
V. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1. Задачу 1040 розв’язати під керівництвом учителя.
2. Скласти та порівняти задачі за короткими записами.
1) | Ціна | Кількість | Вартість |
Однакова | 8 2 | 576 грн ? | |
2) | Довжина | Ширина | Площа |
Однакова | 8 м | 320 м2 | |
16 м | ? |
VI. Підсумок уроку
Пояснити обчислення виразу 31 050 : 45. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.