Тема. Ділення іменованих чисел на двоцифрові числа. Розв’язування задач (№№ 1051-1058).
Мета. Формувати уміння учнів ділити іменовані числа на двоцифрові; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі вивчених типів.
Обладнання. Таблиця для усних обчислень; картки для опитування; таблиця “Ділення іменованих чисел на двоцифрові”.
Зміст уроку
І. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Усні обчислення.
У грі беруть участь 2 команди, по 3 учні в кожній.
Б) 1 т • 25 г
В) Маса частини дині становить 400 г. Яка маса дині? (2000 г = 2 кг) Яка маса дині? (1500 г = 1 кг 500 г)
2. Завдання для опитування.
А) Виконати ділення.
45250 : 52 (= 870. ост. 10) 17472 : 52 (= 336)
Б) Одне число х, а друге 4 5 разів більше. Знайти суму цих чисел, склавши вираз, (х + х • 5)
3. Картки для опитування.
№ 1
1) 23227 : 54 (= 430. ост. 7) 279372 : 62 (= 4506)
2) Одне число а. друге у 10 разів менше. Знайди різницю цих чисел, склавши вираз, (а – а : 10)
№ 2
1) 70090 : 73 (= 960. ост. 10) 6424 : 73 (= 88)
2) Одне число х, а друге на 25 більше. Знайди добуток цих чисел, склавши
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Пояснення (за таблицею № 75).
2. Первинне закріплення вивченого.
А) Вправа № 1051 (усно).
Б) Завдання № 1052 (з коментуванням).
Перший вираз обчислюють із записом на дошці.
280 км 896 м : 44 = 6 км 384 м
Фізкультхвилинка.
III. Розвиток математичних знань.
1. Практична робота (№ 1053).
2. Задача № 1054.
(Розв’язання: (1950 • 4 + 2200 • 7 + 2300 • 1) : (4 + 7 + 1) = (7800 + 15400 + 2300) : 12 = 25500 : 12 = 2125 (г) = 2 кг 125 г.)
3. Завдання № 1055.
Учні приходять до висновку, що розв’язком нерівності є число 25.
2400 : 100 < х < 520 : 20 24 < 25 < 26
4. Завдання № 1056.
Учні читають вирази, пояснюють порядок виконання дій, усно знаходять їхні значення.
(Результати: 8500; 360; 850; 100.)
5. Знаходження значення виразу.
98765 + 25326 : 63 – 24 • 98 (= 96815)
IV. Підсумок уроку.
Пояснити за таблицею № 75 ділення іменованих чисел.
V. Домашнє завдання.
№№ 1057, 1058 (с. 165).