Урок № 16
Тема. Додавання десяткових дробів
Мета уроку. Узагальнити знання учнів з теми, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників, доводити власну точку зору, розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, терпіння, уміння зосереджуватись, виховувати дисциплінованість.
Обладнання: Індивідуальні картки із завданнями, наочні картинки на дошці.
Хід роботи
І. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми “Додавання
Клас ділиться на 2 команди.
Правила гри: у кожному змаганні за правильну відповідь нараховується певна кількість балів, а за неправильну-менше балів або нічого взагалі.
Бали можуть зніматися також і в разі порушення дисципліни.
ІІ. Постановка мети і завдань уроку
1.
На дошці записані завдання для кожної команди учні на черзі в порядку, за яким вони сидять за партами, виходять до дошки і виконують їх.
За кожну правильну відповідь – 1 бал.
Завдання для 1-ої команди:
1). 0,9 + 0,6
2). х – 4 = 4,3; х =
3). 1 + 0,7
4). 0,1 + 0,9
5). 0,01+ 0,99
Завдання для 2-ої команди:
1). 1,8 + 1,2
2). х – 5 = 5,4; х =
3). 2 + 0,3
4). 0,001 + 0,009
5). 0,01 + 0,9
Учитель аналізує помилки, підбиває підсумки.
2. Цінова задача
За одну хвилину придумайте задачу, виразом для розв’язування якої є х+(х+1,7).За найцікавішу задачу – 3 бала.
Учитель аналізує умови задач, підбиває підсумки.
3. Приклади. За правильну відповідь – 2бала.
Приклад для першої команди Приклад для другої першої команди
Сформулюйте правило перетворення звичайного дробу в десятковий.
4. Рівняння. За правильну відповідь – 2 бала.
Перша команда Друга команда
Х – 36,7 = 42,5 х – 9,87 = 25
5. Математичне лото.
Команда, яка першою розв’яже всі приклади, одержує 6 балів, другою – 5 балів.
Завдання на картках лото:
1). 0,2485+1,8537 1). 18,4018+2,5984
2). 2,481+1,547 2). 1,456+2,959
3). 13,5+0,0002 3). 14,8+0,0019
6. Логічні задачі.
За кожну правильну відповідь – 1бал. Правильна відповідь – *.
1) Округлити до сотих 9,995.
А. 10;
Б. 10,0;
В.* -10,00.
2) Між числами 6,30284 і 6,30294 розставте знаки “<“, “>” або “=”.
А*<;
Б. =;
В. >.
3) В одному ряду 5 дерев на відстані 3 м одне від одного. У другому 7 дерев, на відстані 2 м одне від одного. Який ряд довший?
А. Перший ряд;
Б.* Ряди однакові;
В. Другий ряд.
ІІІ. Підсумок уроку
Учитель підраховує кількість балів. Оцінює команди і кожного учасника. Виставляє оцінки.