Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння розв’язувати задачі на застосування зв’язку між дією ділення і звичайними дробами; сформувати вміння записувати мішане число у вигляді неправильного дробу;
– розвивальна формувати вміння самостійно працювати з текстом підручника;
– виховна: виховувати працелюбність, свідоме ставлення до навчання;
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II.
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання завдання на встановлення відповідності
Установіть відповідність між неправильним дробом (1-4) і мішаним числом (А-Д), яке дорівнює цьому дробу.
Варіант 1 | Варіант 2 | ||||||
1 | 13/2 | А | 1 | 38/6 | А | ||
2 | 23/3 | Б | class=""/> | 2 | 17/3 | Б | |
3 | 71/4 | В | 3 | 29/2 | В | ||
4 | 48/5 | Г | 4 | 85/4 | Г | ||
Д | Д |
Відповіді
Варіант 1 | 1 – В, 2 – А, 3 – Д, 4 – Б |
Варіант 2 | 1 – Г, 2 – В, 3 – А, 4 – Д |
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Назвіть цілу частину мішаного числа, чисельник і знаменник його дробової частини:
2. Виконайте дії:
1) 5 • 3 + 2; 2) 10 • 6 + 5; 3) 17 • 4 + 1; 4) 24 • 5 + 3.
IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ
План вивчення теми
1. Правило перетворення мішаного числа на неправильний дріб.
2. Приклади запису мішаного числа у вигляді неправильного дробу:
____________________________________________
____________________________________________
V. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником (§ 24)
Письмово: № 937, 939, 951, 953, 955.
2. Додаткові завдання
1) Укажіть три значення b, при яких дріб b/7 можна записати натуральним числом.
2) Укажіть найбільше двоцифрове число, при якому дріб c/15 можна записати натуральним числом.
3) Укажіть найбільше і найменше значення а, при яких дріб 1945/a можна записати натуральним числом.
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.
Варіант 1 | Варіант 2 | ||||||
1. Число записали у вигляді дробу a/5. Укажіть вираз для знаходження а. | 1. Число записали у вигляді дробу b/7. Укажіть вираз для знаходження b. | ||||||
А | Б | В | А | Б | В | ||
3 • 2 + 5 | 3 • 5 + 2 | 2 • 5 + 3 | 5 • 7 + 3 | 5 • 3 + 7 | 3 • 7 + 5 | ||
2. Яка з наведених рівностей неправильна? | 2. Яка з наведених рівностей неправильна? | ||||||
А | Б | В | Г | А | Б | В | Г |
Відповіді
Варіант 1 | 1-Б, 2-В |
Варіант 2 | 1-А, 2-Г |
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 24, № 938, 940, 952, 954.
На повторення: 965.
2. Додаткове завдання. Скільки автомашин вантажністю 3 т необхідно, щоб перевезти: 1) 20 т цегли; 2) 32 т піску; 3) 37 т пшениці?