КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА РІК. (Розв’язування задач)

Мета: перевірити рівень сформованості навичок розв’язувати прості і складені задачі; виховувати культуру оформлення робіт.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. КОНТРОЛЬНА РОБОТА

1 варіант

1. Учні посадили 40 дубів, а лип – на 8 більше. Скільки всього дерев посадили учні?

2. У коморі стояли 52 банки соку, з них 35 банок березового, а інші – яблучного. На скільки більше було банок з березовим соком, ніж з яблучним?

3. У їдальню привезли 32 кг яблук і 9 пакетів груш, по 2 кг у кожному. Скільки всього кілограмів фруктів привезли

в їдальню?

4. 18 кг борошна розсипали в пакети, по 2 кг у кожний. 3 пакети борошна витратили на печиво. Скільки пакетів борошна залишилося?

5. Довжина прямокутника 5 см, а ширина – на 3 см менша. Накреслити прямокутник. Визначити периметр.

6*. Довжина кита 33 м. Це на 19 м більше, ніж акули. Яка довжина акули і кита разом?

2 варіант

1. У перший день учні підклеїли 35 книг, в другий – на 7 більше. Скільки всього книг підклеїли учні за два дні?

2. Тато купив 45 кг овочів, з них 28 кг капусти, а решта – морква. На скільки кілограмів більше капусти, ніж моркви купив тато?

3. На зиму сім’я заготовила

7 трилітрових банок виноградного соку й одну десятилітрову. Скільки всього літрів соку заготовила сім’я на зиму?

4. 6 кг яблук розсипали у пакети, по 2 кг у кожний. З пакети продали. Скільки пакетів яблук залишилося?

5. Довжина прямокутника 6 см, а ширина – на 3 см менша. Накреслити прямокутник. Визначити периметр.

6. У класі 20 дівчаток, їх на 6 більше, ніж хлопчиків. Скільки учнів у класі?

Шкала оцінювання

1-4 з.- 2 бали: 1 бал за хід розв’язання;

1 бал за правильність обчислень (по 0,5 бала за дію).

5 з.- 2 бали: 1 бал – за розв’язання;

1 бал – за побудову фігури.

6 з.- 2 бали: 1 бал за хід розв’язання;

1 бал за правильність обчислень (по 0,5 бала за дію).

Фізкультхвилинка

III. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЛОГІЧНИХ ЗАДАЧ

1) Скільки треба зробити розломів, щоб зображену шоколадку розділити на окремі шматочки?

 КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА РІК. (Розвязування задач)

Розв’язання. Кожен розлом збільшує число шматочків на 1. Спочатку є 1 шматок – ціла шоколадка. Потрібно отримати 12 шматочків. Отже, треба зробити 11 розломів. Важливо спочатку не повідомляти дітям цього простого рішення. Тоді вони швидше за все намагатимуться по-різному ламати шоколадку. Але кожного разу в результаті виходитиме 11 розломів.

Відповідь: 11.

2) Розлучаючись, друзі обмінялися рукостисканнями: кожен потиснув руку кожному. Усього було 10 рукостискань. Скільки було друзів?

Розв’язання потрібно супроводжувати малюнком. На ньому друзі позначені точками, а рукостискання – відрізками: відрізок АВ означає, що А і В обмінялися рукостисканням. Видно, що якщо друзів двоє, то рукостискання одне, якщо троє – то 3, якщо четверо, то 6, якщо п’ятеро, то 10. Якщо ж друзів більше, ніж 5, то і рукостискань буде більше, ніж 10.

Відповідь: 5.

3) 10 жуків вишикувалися в хоровод, і кожен узяв за лапку кожного зі своїх сусідів. Скільки всього лапок виявилися вільними?

Розв’язання: у кожного жука 2 лапки зайняті, а решта 4 – вільні.

Відповідь: 40.

4) У сім’ї троє братів. Кожен наступний молодший попереднього на 3 роки. А сума їх віків дорівнює 15 рокам. Скільки років кожному?

Відповідь: 2; 5; 8.

5) У дівчинки стільки ж сестер, скільки братів. Брат сказав, що має 3 сестри. Скільки всього дітей у сім’ї? (2 + 2 + 1 = 5)

6) На першій і другій полицях разом 50 книг, на першій і третій разом 40 книг, на другій і третій разом 30 книг. Скільки книг на кожній полиці?

Розв’язання. Позначимо число книг на першій полиці римською цифрою І, на другій – цифрою II, на третій – III. Відомо, що І + II = 50, І + III = 40, І + III = 30. Додамо всі три числа, дістанемо 120. До цієї суми ввійде число І двічі, число II двічі, число III теж двічі. Отже, число 120 включає кожне з чисел I, II і III по два рази. Значить, 120 в два рази більше, ніж сума чисел І + II + III. Звідси сума цих чисел (число книг на всіх трьох полицях разом) дорівнює 120 : 2 = 60. Далі все просто. Наприклад, число книг на одній тільки третій полиці дорівнює загальному числу книг без книг на першій і другій полиці, і так далі. Отже, задача розв’язується відповідями на наступні питання.

1) Чому дорівнює подвоєне число книг на всіх трьох полицях? (50 + 40 + 30 = 120)

2) Чому дорівнює число книг на всіх трьох полицях? (120 : 2 = 60)

3) Скільки книг на першій полиці? (60 – 30 = 30)

4) Скільки книг на другій полиці? (60 – 40 = 20 (або 50 – 30 = 20))

5) Скільки книг на третій полиці? (60 – 50 = 10 (або 40 – 30 = 10, або 30 – 20 = 10))

Відповідь: на першій полиці – 30 книг, на другій – 20, на третій – 10.

IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА РІК. (Розв’язування задач) - Плани-конспекти уроків по математиці


КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА РІК. (Розв’язування задач)