Контрольний диктант

Фонетика. Орфоепія. Орфографія

Урок № 65

Тема. Контрольний диктант

Мета:

– навчальна: оцінити рівень орфографічної і пунктуаційної грамотності учнів;

– розвивальна: розвивати фонематичний слух, мовне чуття, пам’ять, увагу;

– виховна: виховувати у школярів гідність за свою Батьківщину, повагу до видатних історичних постатей.

Внутрішньопредметні зв’язки: лексикологія, орфографія, пунктуація.

Міжпредметні зв’язки: історія, образотворче мистецтво.

Тип уроку: перевірка знань, умінь і

навичок учнів.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ

Перше читання тексту контрольного диктанту

Учні під час першого прослуховування тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на наявність вивчених пунктограм, визначають слова, значення яких не зрозуміли у процесі сприймання.

У Верхній Хортиці стоїть і досі могутній запорозький дуб, про який існує чимало переказів і легенд. Це один із найстаріших дубів в Україні: йому вже понад сім століть.

Чому ж цей велетень живе ось уже сьомий вік і щовесни

зеленіє? Старі люди, запорозькі нащадки, пояснюють це тим, що дуб виріс біля джерела, яке щедро напоювало його коріння, давало йому силу і снагу. Пишний крислатий дуб привертає увагу багатьох мандрівників, які цікавляться пам’ятниками минулого. Людність міста Запоріжжя та Хортиці пишається цим дубом і з великою любов’ю оберігає його.

Люди пов’язують життя цього дуба з історичним минулим нашого краю, зокрема з історією запорозького козацтва.

Охочі до вигадок люди запевняли, ніби під цим дубом запорожці разом із своїм отаманом Сірком писали знаменитого листа турецькому султанові. Інші оповідали, що Богдан Хмельницький, ведучи запорожців у квітні 1648 року до Жовтих Вод, де він уперше переміг ворога, зупинив військо біля кринички, що недалеко від цього дуба. Перед виступом у похід Хмельницький звернувся до козаків з промовою і закликав їх бути такими ж дужими й міцними в наступному бою, як цей дуб-велетень (За І. Шаповалом).

Демонстрування репродукції

> Показ репродукції картини Іллі Рєпіна “Запорожці пишуть листа турецькому султанові” (1880-1891).

Словникова робота

> З’ясування значення слів: крислатий, отаман.

Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частинами і його написання учнями

Заключне читання диктанту вчителем і самоперевірка учнями написаного

IV. ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ, ЩО ВИНИКЛИ В ШКОЛЯРІВ ПІД ЧАС НАПИСАННЯ КОНТРОЛЬНОГО ДИКТАНТУ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Творче завдання: напишіть невеличку історичну довідку про постаті Івана Сірка й Богдана Хмельницького.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Контрольний диктант - Плани-конспекти уроків по українській мові


Контрольний диктант