Урок № 17.
Тема. Координатні промені і шкали
Мета. Формувати уміння та навички учнів накреслити координатний промінь, позначати точки із координатами, визначати ціну поділки. Розвивати уяву, виховувати охайність та відповідальність.
Обладнання: кодоскоп.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.Фронтальне опитування:
А) що таке координатний промінь?
Б) що таке координата точки координатного променя?
В) чим відрізняється координатний промінь від променя?
Г) які з
Д) які бувають шкали?
Е) що таке: велика поділка, мала поділка?
Є) від чого походять назви: шкапа, градус?
Ж) назви прилади, які мають шкали?
2. Розв’язування вправи № 319, 320 (усно).
ІІІ. Розв’язування тренувальних вправ.
Завдання № 329 (завдання на розвиток уваги та вміння користуватися секундоміром).
Практичне завдання № 331 ( на знаходження ціни поділки).
Відповідь: ціна поділки 10 одиниць, 1 відрізок дорівнює 2 см.
№ 332. а) О (0), А(3), АО = 6 см;
Б) О(0) і В(7), ОВ = 7 2 = 14 см;
В) А(3) і В(7), АВ = 8 см;
Г) К(14) і Р(18), КР = 8 см;
№ 333. М(14) і Н(19),
А) довжина одиничного відрізка 20: 5 = 4 (см);
Б) довжина відрізків ОН і ОМ: ОН = 14 ∙ 4 = 56 см; ОМ = 19 ∙ 4 = 76 см;
В) К(20) і Н(19); КН = 4 см;
Г) М(14) і К(20); МК = 24 см;
№ 335. А(17) і В(25), С(?), знайти координату точки С, яка є серединою відрізка АВ.
АВ = 25 – 17 = 8; 8 : 2 = 4; С(21).
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
§7. № 330, 334, 336, 338(б, в), 342 (додаткове).