Урок № 21
Тема. Множення натуральних чисел
Мета уроку. Добитися свідомого засвоєння учнями множення, множення числа на розрядну одиницю, розкрити властивості нуля і одиниці під час множення Сприяти розвитку логічного мислення, розвивати увагу. Виховувати наполегливість, культуру записів.
Обладнання: Таблиця
Хід уроку
І. Аналіз контрольної роботи
Зауваження вчителя про наслідки виконання контрольної роботи, проведеної на попередньому уроці. При потребі учні відтворюють розв’язування окремих вправ на дошці.
ІІ.
Історія виконання дії множення (розповідь учителя).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Запитання до класу.
1. Якою дією можна замінити суму чисел 12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12?
2. Розв’язати рівняння: 17 . х = 17; х. 1 = 17; х. 0 = 17. Ви повинні запам’ятати, що а. 1 = а і а. 0 = 0.
3. Як помножити число на розрядну одиницю 10, 100, 1000 і т. д.? Навести приклади.
IV. Закріплення.
Виконай усно № 372 – № 375.
Виконання вправ рівня А.
№ 382. Запиши у вигляді добутку (з коментуванням).
А). 17 + 17 + 17 + 17 + 17 = 5 . 17
№ 383 самостійно з взаємоперевіркою.
№ 387 із записом на дошці.
№
№ 394 усно (відповідь учня: коли а=0 або b =0)
№ 395 усно
№ 404
Зразок запису:
Як далеко ударив грім?
330 . 3 = 990(м).
V. Підсумки
1. Як називаються компоненти при множенні?
2. № 397. Знайди число х, якщо 75 . х = 0; х. 397 = 0; 436 . х = 436.
3. Як помножити число на розрядну одиницю?
VІ. Домашнє завдання.
§ 9. №№ 395, 396, 389, 390, 402, 403, 405.