УРОК 10
Тема. Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями
Мета: опрацювати з учнями алгоритм письмового множення на двоцифрове число, розв’язання задачі, оберненої до задачі на знаходження суми двох добутків; вдосконалювати навички усної лічби.
Обладнання: предметні малюнки, картки для індивідуальної роботи.
ХІД УРОКУ
I. Аналіз контрольної роботи
1. Загальна характеристика результатів виконання контрольної роботи
2. Аналіз помилок та виконання відповідних завдань
Учні, які успішно виконали
II. Письмове множення на двоцифрове число
1. Підготовчі вправи
Знайти добутки письмово: 231 – 3, 93 – 4, 128 – 7, 115 – 6.
2. Знаходження добутку усно
23 – 42 = 23 – (40 + 2) = 23 – 40 + 23 – 2 = 920 + 46 = 966.
3. Пояснення вчителя
– Таким способом обчислювати приклади досить важко, це – громіздкий спосіб. Зараз спробуємо помножити на двоцифрове число письмово.
Розгляньте запис:
Пояснення письмового множення спочатку сильним учнем, потім читання способу множення в підручнику (№ 73).
4.
5. Фізкультхвилинка
6. Розв’язання задачі № 75
Обчислення до цієї задачі учні виконують письмово; вчитель вказує, де виконується письмове множення.
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. До кожної нерівності підібрати по 2 значення букви b, за яких нерівність буде правильною.
25 – b = 20
B x 4 < 36
B : 4 > 8
2. За короткою умовою задачі № 76 записати розв’язання за рівнями: учні високого рівня записують вираз до задачі, під ним роблять всі обчислення; учні достатнього і середнього рівнів записують розв’язання задачі по діях.
3. Робота за вправою № 78: (30 + 20) – 5, (30 + 5) – 20, (20 + 5) – 30
4. Задача з логічним навантаженням
Пляшка молока коштує 35 к. Молоко дорожче за порожню пляшку на 21 к. Яка ціна порожньої пляшки?
Розв’язання
35 – 21 = 14 (к.);
14 : 2 = 7 (к.) – ціна пляшки.
IV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
№ 79, 80.