УРОК 11
Тема. Площина. Пряма. Промінь
Мета: закріпити знання, здобуті на попередньому уроці, про властивості прямої, площини і променя; розвивати просторову уяву учнів; перевірити засвоєння матеріалу з тем “Відрізок” та “Площина. Пряма. Промінь” під час виконання самостійної роботи.
Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань
Усні вправи
1. Назвіть усі відрізки, прямі і промені, зображені на рис. 6
2. Прочитайте
3. числа 28; знайдіть чверть числа 28. Чому дорівнює потроєне число 28?
4. Учитель. Я побудував на дошці відрізок AВ = 70 см, точка С – середина відрізка АВ. Потім стер точки А і В, залишивши т. С і частину відрізка. Як поновити рисунок?
II. Розв’язання вправ
№ 103, 104,105, 107, 108, додатково 110.
III. Самостійна робота
Відповідно до тексту тематичної контрольної роботи, самостійна робота з цих тем може бути такою:
Варіант 1
1. Накресліть відрізок АВ довжиною 5 см 2 мм. Позначте на ньому точку D. Запишіть усі відрізки, що утворились на рисунку та виміряйте їх довжини.
2.
3. Точка М належить відрізку КР, МК = 13 см, відрізок РМ на 18 см довший за відрізок МК. Знайдіть довжину відрізка КР.
4*. На відрізку MN = 21 см позначили точки Р і К так, що МР = 15 см; NK = 14 см. Чому дорівнює довжина відрізка РК?
Варіант 2
1. Накресліть відрізок MN довжиною 6 см 5 мм. Позначте на ньому точку D. Запишіть усі відрізки, що утворилися на рисунку і виміряйте їх довжини.
2. Назвіть усі відрізки, прямі і промені, зображені на рис. 8.
3. Точка А належить відрізку ВС; АВ = 18 см, АС на 13 см довший за відрізок АВ. Знайдіть довжину відрізка ВС.
4*. На відрізку ТК = 13 см позначили точки М і N так, що МТ = 5 см, a KN = 9 см. Чому дорівнює довжина відрізка РК?
IV. Домашнє завдання
П. 4, №№ 106, 109, 110, додатково № 120.