УРОК № 6
Тема. Почленне додавання і множення нерівностей. Застосування властивостей числових нерівностей для оцінювання значення виразу
Мета уроку: закріплення учнями змісту: властивостей числових нерівностей і теорем про почленне додавання та множення нерівностей; наслідків із властивостей числових нерівностей. Відпрацювання навичок: відтворювати зміст вивчених понять; застосовувати їх для розв’язування вправ: на порівняння виразів, на доведення нерівностей, а також на оцінювання значень виразів.
Тип уроку: закріплення
Наочність та обладнання: опорні конспекти № 7-5.
Хід уроку
I. Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
II. Перевірка домашнього завдання
Учитель перевіряє виконання письмових вправ тільки в учнів, що потребують додаткової педагогічної уваги (збирає зошити або дає завдання сильним учням перевірити домашні вправи за зразком).
Учні виконують тестові завдання [9, тест 2] з наступною перевіркою.
III. Формулювання мети і завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Імовірно, що при перевірці
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
Усні вправи
1. Порівняйте числа х та у, якщо:
1) х – у = 1;
2) у – х = 1;
3) 3х < 3у;
4) х – 1 > у – 1;
5) ;
6) 2х – 3 < 2у – 3.
2. Відомо, що 0,4 < а < 0,5; 0,6 < b < 0,8. Оцініть значення виразу:
1) а + b; 2) а – b; 3) ab; 4) .
3. Порівняйте з нулем значення виразу:
1) х2 + 4; 2) х2; 3) – х2 – 4; 4) (4 – х)2.
V. Відпрацювання навичок
Письмові вправи
Методичний коментар
Для розв’язання на цьому етапі уроку пропонуються вправи, що мають сприяти виробленню сталих навичок використання теорем про почленне додавання та множення нерівностей, а також інших властивостей числових нерівностей для оцінювання значень виразів і доведення більш складних нерівностей.
Також пропонуємо учням вправи, що передбачають подальше вдосконалення навичок порівняння виразів та доведення нерівностей із використанням означення порівняння чисел.
VI. Підсумки уроку
Контрольне завдання
Визначте й обгрунтуйте, чи є правильним твердження:
1) якщо а – b = m2 + 1, то а > b;
2) якщо а < b, то а + 3 < b + 3;
3) якщо 1 < 3х, то 3х < 1;
4) якщо х < 2, у < 3, то х + у < 5, ху < 6.
VII. Домашнє завдання
1. Повторити означення та властивості, вивчені протягом попередніх шести уроків.
2. Виконати самостійну роботу № 2 [8] за двома варіантами.