ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0
Урок 16. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА РІЗНИМИ ОЗНАКАМИ. “СУСІДИ” ЧИСЛА. ФОРМУЛЮВАННЯ СУДЖЕНЬ “ЯКЩО…, ТО…”. ЗАПИСУВАННЯ НЕРІВНОСТЕЙ
Мета: ознайомити учнів з поняттям “сусіди” числа; вчити порівнювати предмети за різними ознаками, складати судження “якщо…, то…”, записувати нерівності; розвивати мовлення; виховувати інтерес до предмета.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
– Півень злетів на тин,
А там півник ще один.
Скільки півників усіх?
Полічіть швиденько їх.
– Підігріла чайка чайник
Запросила дев’ять чайок:
“Приходьте всі на чай!”
Скільки чайок, відповідай!
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота зі смужками з паперу.
Вправа на зіставлення предметів за довжиною
У дітей – три смужки: зелена – найдовша; жовта – середня; червона – найкоротша.
– Скільки у вас смужок? (3)
– Чим вони відрізняються? (Кольором, довжиною)
– Першою покладіть найдовшу смужку. Якого вона кольору?
–
– А що можна сказати про жовту смужку?
– Як можна перевірити, що червона смужка коротше за зелену? (Накласти одну на іншу).
– Яка смужка найдовша?
– Яка смужка найкоротша?
– Які смужки однакової довжини?
2. Вправа на зіставлення предметів за шириною
Робота проводиться аналогічно до зіставлення предметів за довжиною. (Учні беруть дві смужки різної ширини і накладають їх одна на одну.)
Робота над віршем
– Хвіст твій, братик, вузький та малий.
Ну, а мій широкий та пухнастий.
Подивився вовк на лиса
Та й промовив:
– Хвіст широкий твій, це так.
Та легко з нірки його дістать.
І мисливцеві віддать.
– Чим хвалився лис? Який хвіст у лиса? А у вовка?
3. Робота за підручником (с. 23)
Завдання 1
1) Бесіда за малюнками.
– Розгляньте малюнки. Назвіть предмети. Що у них спільного?
– Порівняйте предмети. Складіть речення.
2) Гра “Добери словечко”.
– Якщо… вища, ніж ялинка, то… нижча.
– Якщо… смужка ширша, ніж синя, то… вужча.
– Якщо… відро вище, ніж червоне, то… нижче.
Аналогічно учні складають речення про морквини і книжки.
Завдання 2
1) Бесіда за малюнком.
– Розгляньте малюнок потяга. Хто їде у вагонах, сусідніх до другого?
2) Робота в зошиті.
– У числа 2 є “сусіди”: попереднє – число 1; наступне – число 3. Порівняйте ці числа. Зробіть відповідні записи у зошиті. (Учні записують нерівності.)
Завдання 3
– Закінчіть речення.
– Якщо стіл вищий, ніж стілець, то стілець…
– Якщо струмок вужчий, ніж ріка, то ріка…
– Якщо зошит тонший, ніж книжка, то книжка…
Завдання 4
– Хто намальований? Хто з ким розмовляє по телефону?
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Порівняння довжини і товщини предметів. Робота за предметними малюнками.
Гра “Закінчи речення”
– Якщо підручник товщий за зошит, то зошит…
– Якщо 2 менше від 3, то 3…
– Якщо дуб вищий від липи, то липа…
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– Назвіть “сусідів” числа 2.
– Як можна отримати число 3?