Цілі:
– навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів про види та способи перетворення виразів;
– розвивальна: формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію, бачити закономірності; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;_
– виховна: виховувати відповідальність за результати своєї роботи, наполегливість у досягненні мети, віру у власні сили;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ.
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
______________________________________________________
______________________________________________________
ІV. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
План повторення теми
1. Види перетворення цілих виразів:
1) перетворення на одночлен (многочлен) стандартного вигляду;
2) розкладання на множники.
2. Способи перетворення цілих виразів.
3. Навіщо перетворювати вирази.
______________________________________________________
______________________________________________________
V.
1. Повторення властивостей степенів
Заповніть пропуски:
2. Повторення дій над одночленами
Виконайте дії:
1) додавання і віднімання: 3а3 + ab + b2 + 5a3 – 3ab;
2) множення (4a3b2c) • (2a4bd);
3) ділення
3. Повторення дій над многочленами
Виконайте дії:
1) додавання (2ab – 5c) + (a2b + 3c);
2) віднімання (2ab – 5c) – (3a2b + 3c);
3) множення на одночлен 6x(х3 – 2);
4) множення многочленів (2a – b)(3a – 4b).
4. Повторення формул скороченого множення
Установіть відповідність між лівою і правою стовпцями таблиці:
1) a2 – b2 | А) (a – b) |
2) a2 – 2ab + b2 | Б) a3 + b3 |
3) (a + b)2 | В) (a – b)(а2 + ab + b2) |
4) a3 – b3 | Г) a2 + 2ab + b2 |
5) (a + b)(а2 – ab + b2) | Д) (a – b)(a + b) |
VI. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
VII. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Самостійна робота з подальшою перевіркою та обговоренням
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Подайте у вигляді квадрата одночлена стандартного вигляду вираз | |
2) Спростіть вираз | |
2x(2x + 3y) – (x + y)2 | (a + 6)2 – 2a(3 – 2a) |
3) Розкладіть на множники: | |
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання. Доведіть, що рівність правильна.
3. Повторити: функції.