Урок № 23
ЗВ’ЯЗНЕ МОВЛЕННЯ
Тема. Протокол. Звіт про виконану роботу
Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про особливості ділового спілкування та офіційно-ділового стилю, ознайомити із призначенням та формою вказаних ділових паперів, навчати складати їх за зразком.
Обладнання: підручник.
ХІД УРОКУ
І. Повідомлення мети і завдань уроку.
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
V Робота з підручником.
Виконання вправи 308.
V Доповнення вчителя.
Проведенню зборів, нарад, конференцій та інших
Веде протокол технічний секретар або обрана особа. Оформляють протоколи на чистих аркушах або на спеціальних бланках підприємства чи організації.
Протоколи бувають стислі та повні. У стислих протоколах зазначають прізвища доповідачів, теми доповідей, прізвища тих, хто взяв участь в обговоренні, та рішення. До такого протоколу додається стенограма,
Під час засідання складається чорновий варіант протоколу. Уточнюють, редагують і оформляють протокол у п’ятиденний термін. Протокол підписують голова та секретар зборів1.
III. Виконання вправ на закріплення вивченого.
V Робота біля дошки.
Складання протоколу останніх учнівських класних зборів за зразком, поданим у вправі 309.
V Робота з підручником.
Виконання вправи 310 (усно).
IV. Вивчення нового матеріалу.
V Пояснення вчителя.
Звіт – діловий папір, в якому подається повідомлення про діяльність особи чи організації за певний період, виконання кимось дорученої роботи та її підсумок.
Обов’язковими для оформлення звіту є назва (звіт), зазначення періоду, за який складається звіт, назва групи (класу, відділу, організації, установи), що звітується, текст звіту, підпис особи, яка склала діловий папір, дата складання звіту.
Звіти бувають статистичні та текстові. Статистичні оформляють на трафаретних бланках, текстові – на загальному бланку або чистому аркуші. Як правило, звіти складають за певний період (тиждень, місяць, квартал, півріччя, рік тощо).
V Робота з підручником.
Виконання вправ 323, 324.
V. Виконання вправ на закріплення вивченого.
V Робота біля дошки.
Скласти звіт фольклорної експедиції 11 класу, яка під керівництвом учителя літератури протягом тижня записувала народні пісні, прислів’я та приказки від мешканців двох сусідніх сіл на Івано-Франківщині (Вінниччині, Чернігівщині).
VI. Підведення підсумків уроку.
VII. Домашнє завдання.
_________________________________________________________
1 Див.: Діденко А. Н. Сучасне діловодство: Навч. посібник,- К.: Либідь, 1998.