АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 73. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ І ЗАДАЧ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 3. ПРАВИЛО ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА КВАДРАТА І ПРЯМОКУТНИКА
Мета: вправляти учнів у застосуванні випадків табличного ділення на 3 під час розв’язування прикладів і задач; закріпити навички додавання і віднімання в межах 100; формувати вміння знаходити периметр квадрата і прямокутника; виховувати активність, уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка
Завдання 570
– Прочитайте вирази та їх значення.
Завдання 571
– Яка маса однієї цеглини? Скільки цеглин мають масу 24 кг?
2. Гра “Продовжуй!”
Учитель називає будь-який приклад (6 : 3 = 2) і передає прапорець учневі за першою партою. Учень має продовжити – назвати наступний приклад (9 : 3 = 3) та передати прапорець своєму сусідові, і так далі.
3. Робота за таблицею
Ділене | 15 | 14 | 10 | ||
Дільник | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Частка | 4 | 9 | 2 | 8 |
4.
1) У пакети розсипали 24 кг борошна, по 3 кг у кожний. Скільки вийшло пакетів борошна?
2) Учень розв’язав 15 прикладів і записав їх у 3 однакові стовпчики. Скільки прикладів у нього вийшло в одному стовпчику?
3) Кравець з 18 м тканини зшив сукні, витрачаючи на одну сукню 3 м. Скільки всього суконь зшив кравець?
4) Кравець з 15 м тканини зшив 3 сукні. Скільки метрів тканини він витрачав на одну сукню?
5) Для роботи в шкільному саду всіх учнів класу розподілили на 3 групи. У кожній групі виявилося по 5 дівчаток і 3 хлопчики. Скільки в класі дівчаток? Скільки в класі хлопчиків? Скільки всього учнів у класі?
5. Гра “Розкажи таблицю ділення на 3 з пам’яті”
6. Хвилинка каліграфії
– Спишіть числа, які діляться на 3.
6; 20; 12; 63; 2; 42; 84; 21; 72
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 3.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 89-90)
Завдання 572. Письмове виконання завдання з коментуванням Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.
Завдання 573
Учні складають план розв’язання задачі:
1) Скільки залів облаштували у 8 магазинах?
2) Скільки всього залів облаштували?
Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують розв’язання задачі у зошити. Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.
Завдання 574
Учні вимірюють довжини сторін, один учень біля дошки пояснює, як обчислити периметр квадрата додаванням, а потім – множенням.
Після цього знаходять периметр прямокутника.
Завдання 575*. Колективне розв’язування задачі Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Самостійна робота
2. Гра “віконечка”
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) Валя, Маша, Оленка і Наталя зірвали 4 різні квітки: дзвоник, ромашку, волошку і троянду. На запитання, хто яку квітку зірвав, дівчатка жартома відповіли так, що в кожній відповіді одна частина істинна, а друга – хибна. Відповіді дівчаток:
“Оленка зірвала ромашку, Наталя – волошку”.
“Оленка зірвала дзвоник, Маша – ромашку”.
“Валя зірвала ромашку, Наталя – троянду”.
Хто яку квітку зірвав?
Відповідь. Якщо Оленка зірвала ромашку, то в другому випадку вона не могла зірвати дзвоник, але тоді Маша не могла зірвати ромашку, тому що обидві відповіді будуть помилковими. Отже, Наталя зірвала троянду, Валя – ромашку, Оленка – дзвоник, Маша – волошку.
2) Рибалка впіймав окуня, йоржа і щуку. Щуку він упіймав раніше, ніж окуня, окуня – пізніше, ніж йоржа, а йоржа – раніше, ніж щуку. Яку рибу рибалка впіймав першою? (Йоржа) Яку рибу рибалка впіймав останньою? (Окуня)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 89, завдання 576; 577.