Урок 39
Тема. Розв’язування задач на застосування ознаки перпендикулярності площин
Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати означення та ознаку перпендикулярності площин до розв’язування задач.
Обладнання: стереометричний набір.
Хід уроку
Фронтальна бесіда за контрольними запитаннями № 11-12 та перевірка виконання задач № 59 (2; 4; 6), 60.
Розв’язання задачі № 59 (напівусне)
Перпендикулярні площини? і? перетинаються по прямій m, точка А належить площині?, точка В – площині?. Точки А і В не лежать
А) АС?;
Б) трикутник BCD – прямокутний;
В) АВ2 = AD2 – CD2 + СВ2;
Г) якщо АС = 1 см, ВС = 2 см, то АВ = cm.
Відповідь. см.
Розв’язування задач
1. Задача № 58* (с. 39).
Нехай??, ? і? перетинаються по прямій с, а?, aС. Доведемо, що?? (рис.
2. Задача.
Якщо дві площини, що перетинаються, перпендикулярні до третьої площини, то пряма їх перетину перпендикулярна до тієї ж площини.
Нехай??, ??, АВ – пряма перетину? і?. Доведемо, що АВ? (рис. 222). Припустимо, що АВ не перпендикулярна до площини?. Опустимо з точки А в площинах? і? перпендикуляри до прямих а і b – прямих перетину площин? і? з площиною? відповідно: AMА, ANB. Тоді AM?, AN? (із задачі № 58). Отже, з точки А, яка лежить поза площиною?, проведено дві різні прямі AM і AN, перпендикулярні до площини?, що неможливо. Таким чином припущення неправильне, отже, АВ?.
3. Задачі № 57, 62 (с. 38-39).
III. Домашнє завдання
§ 3, п. 20; контрольні запитання № 11-12; задача № 56 (с. 38).
IV. Підведення підсумку уроку
Запитання до класу
1) Як розташована пряма, яка лежить в одній із двох перпендикулярних площин і перпендикулярна до лінії перетину цих площин, відносно другої площини?
2) Як розташована лінія перетину двох площин, які перпендикулярні, відносно третьої площини, що перетинає їх по перпендикулярних прямих?
3) ABCD – квадрат, SA(АВС) (рис. 223).
Запишіть площини, які перпендикулярні:
А) до площини SAB;
Б) до площини SAD;
В) до площини SBC;
Г) до площини АВС;
Д) до площин SAB і АВС.
Відповідь, а) (АВС) і (SAD);
Б) (SAB) і (АВС);
В) (SAB);
Г) (SAB), (SAC), (SAD);
Д) (SAD).