Цілі:
– навчальна: сформувати поняття стандартного вигляду многочлена, степеня многочлена; сформувати вміння записувати многочлен у стандартному вигляді, знаходити степінь многочлена;
– розвивальна: формувати вміння бачити закономірності; сприяти вдосконаленню обчислювальних навичок;
– виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ.
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Виконайте зведення подібних членів многочлена: | |
2) При деяких значеннях a і b значення многочлена 9a4 – 5a + 7a2 – 5a4 + 5a дорівнює 5.Доведіть, що при тих самих | 2) При деяких значеннях a і b значення многочлена 8a4 – 3a – 6a2 – 8a4 + 7a дорівнює 7.Доведіть, що при тих самих значеннях a і b значення многочлена 4a – 6a2 також дорівнює 7 |
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Подайте в стандартному вигляді одночлен:
2. Укажіть степінь одночлена:
3. Спростіть вираз:
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Запис многочлена в стандартному вигляді.
2. Означення степеня многочлена.
______________________________________________________
______________________________________________________
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
1) Замість зірочки запишіть такий член, щоб одержаний многочлен стандартного вигляду не містив букви a:
2) Випишіть ті многочлени, значення яких додатні при всіх значеннях букв, що входять до многочленів:
VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді
Варіант 1
1) Який з наведених многочленів поданий у стандартному вигляді?
2) Подайте многочлен 5а2с – 4b2c – 5а2c + 2b2c + 5а у стандартному вигляді.
Варіант 2
1) Який з наведених многочленів поданий у стандартному вигляді?
2) Подайте многочлен 3а2с – 5b2c – 5а2с + 5b2c + 4b у стандартному вигляді.
Відповіді
Варіант 1 | 1 – Г, 2 – В |
Варіант 2 | 1 – В, 2 – Б |
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. Знайдіть такі числа а і b, що а = b = ab = a/b.
Відповідь: а = 1, b = 1.