Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 4; удосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати кмітливість, логічне мислення; виховувати почуття взаємодопомоги, працьовитість.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 116, завдання 691; 692)
Завдання 691
– Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.
Завдання 692
– Прочитайте складений вираз та його значення.
2. Аналіз самостійної роботи
3. Естафета “Чия команда краща?”
Команди
4. Гра “Де чий гараж?”
Біля кожного прикладу – малюнок автомобіля з певною відповіддю.
5. Хвилинка каліграфії
– Запишіть номери гаражів у порядку спадання.
6. Математичний диктант
– Частку чисел 15 і 3 збільшити на 3.
– Суму чисел 8 і 16 поділити на 3.
– Добуток чисел 9 і 2 поділити на 3.
– Добуток чисел 7 і 2 зменшити на 3.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 116-117)
Завдання 693. Колективне опрацювання матеріалу
Учні пояснюють, як склали таблицю множення числа 4 і таблицю множення на 4, читають приклади “ланцюжком” і вибірково. Порівнюють таблиці. Пояснюють, що цікавого помітили.
Завдання 694. Усне виконання завдання
Завдання 695. Письмове виконання завдання з опорою на таблицю множення числа 4
Завдання 697. Колективне розв’язування задачі
Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Учні розв’язують задачу, складаючи вираз.
Завдання 698
Учні складають задачу за розв’язанням.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота над задачами
– На костюм йде 4 м тканини. Скільки тканини потрібно для пошиття восьми костюмів? Як зміниться витрата тканини, якщо зшиють 7 костюмів? 10 костюмів?
– Скільки стільців у шкільному буфеті, якщо біля кожного з восьми столів стоять 4 стільці?
– Виділіть, що відомо в задачі? Що потрібно знайти?
– Школярі для своєї їдальні зібрали 35 кг журавлини, а брусниці – на 8 кг більше. Скільки всього кілограмів ягід зібрали школярі?
2. Офтальмологічна пауза
3. Розв’язування логічних задач
– Яку вагу можна зважити гирями 1, 2 і 4 кг на чашкових вагах, якщо гирі можна класти на одну шальку вагів?
Розв’язання можна супроводжувати малюнками.
Відповідь: будь-яка вага від 1 до 7 кг.
– Ми знаємо, що Василько народився з 15 по 18 липня. За скільки запитань ми можемо взнати його день народження, якщо він згоден відповідати на наші запитання тільки “так” або “ні”. Яким може бути перше питання? Розв’язання. Треба визначити одне з 4 чисел. Це робиться у два питання. Відповідь: за 2. Перше питання може бути таким: “Ти народився з 15 по 16 липня”?
– Скільки на 1-му малюнку зображено трикутників, а на 2-му малюнку чотирикутників? (7 трикутників, 6 чотирикутників)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 117, завдання 699; 700.