УРЗМ 6. Написання листа

Тема: УРЗМ 6. Написання листа

Мета: ознайомити учнів зі зразком ділового мовлення; вчити складати листи, письмові привітання; закріплювати навички вживання звертань; розвивати культуру мовлення; виховувати культуру писемного мовлення.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота

над загадкою

– Ми хоча і не крилаті,

Летимо в міста і села,

Несемо для вас, малята,

Звістки щирі та веселі. (Листи)

– Що допомогло відгадати загадку?

– Чи доводилось вам писати листи? Кому?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні ми будемо вчитися писати листи, привітання, запрошення своїм рідним, друзям.

Для того щоб привітати рідних зі святом, не потрібно писати листи,- достатньо надіслати письмове привітання.

IV. РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за таблицею

Листи

Повідомляють про певні

події

Діляться враженнями

Звертаються з проханням

– Навіщо людям потрібні листи? (У людей виникла потреба у спілкуванні.)

2. Словникова робота

– Відгадайте слова і запишіть їх у зошит.

– Паперовий пакет, який зберігає таємницю послання. (Конверт)

– Пункт призначення листа, місцезнаходження того, кому лист призначений. (Адреса)

– Цифрове умовне позначення міста, села. (Індекс)

– Людина, яка розносить листи. (Листоноша)

– Людина, якій адресований лист. (Адресат)

3. Робота за підручником (с. 75, впр. 172)

– Писати листи – це мистецтво. Листування виникло дуже давно. Листи писали на камені, дереві, пальмовому листі, папірусі, воскових дощечках. Які ж нині листи? Як правильно їх писати?

– Розгляньте малюнки та написані листи.

– З чого починається лист?

– Про що можна розповісти в листі?

– Чим завершується лист?

4. Робота за таблицею

Можливі складові листа

Приклади

Звертання

Любі мої дідусю і бабусю!

Дорогий братику Сергію!

Шановний Юрію Михайловичу!

Інформація про стан листування

Отримав(-ла) ваш лист…

Давно не було листа…

Отримав(-ла) твій лист, але зразу не відповівша),

Оскільки…

Основний зміст (повідомлення

Про новини)

Напишу Вам, що у мене нового в школі (вдома)…

Я хочу розповісти Вам…

Розповім усе за порядком…

Запитання адресату

Як Ваше здоров’я? Які у Вас новини?

Що цікавого у тебе?

Подяка

Дякую за те, що…

Прохання написати лист

Я прошу вас написати…

Передача вітань

Передавайте вітання…

Прощання

До побачення… Міцно цілую і обнімаю…

Кінцівка і підпис

Ваш внук (ваша внучка)…

Твій друг (твоя подруга)…

Дата і місце написання, якщо,

Їх немає на початку листа

15 листопада 2013 року

М. Харків

Орієнтовний текст листа

Доброго дня, дорога сестричко Оленко!

Листа від тебе одержав. Щиро дякую. Ти питаєш про мої шкільні справи. Розповім усе по порядку. Вчуся добре. Нещодавно одержав “12” з математики. Захоплююсь спортом, відвідую гурток шахів. Які у тебе новини? Якими цікавими справами захоплюєшся ти? Передавай мої найщиріші вітання бабусі. До побачення. Міцно цілую і обнімаю вас усіх.

5 березня 2014 р.

Твій брат Олекса

– Коли пишеш листа, слід дотримувати мовленнєвого етикету. На початку листа потрібно ввічливо привітатися, використовувати шанобливі форми звертання: Ви, Вас, які пишуться з великої букви. У кінці слід так само ввічливо попрощатися, побажати всього найкращого. Коли ви хочете щось попросити, потрібно ввічливо звернутися з проханням (потім обов’язково потрібно подякувати за виконане прохання). У листах використовують слова-звертання, слова-привітання, слова, що виражають прохання, вдячність.

5. Самостійне написання листа учнями

– Напишіть листа близьким людям, які живуть від вас далеко.

6. Перевірка самостійної роботи

Зачитування листів. Аналіз дотримання структури листа.

7. Фізкультхвилинка

Очки вліво подивились –

Там нічого не змінилось.

Вправо повели зінички –

Ні зайчика, ні лисички.

Очки вгору, очки вниз,

Не лінуйся, посміхнись.

Очки сплять, вони втомились.

Знов відкрились, подивились.

Сплять – відкрились(2 рази)

І на цьому зупинились.

8. Ознайомлення зі структурою привітання

Привітання – звертання – вітання з подією – побажання – дата, підпис

9. Гра “Пограємо в пошту”

– Що потрібно знати, щоб лист дійшов до адресата? (Індекс, він потрібний машині, яка сортує листи на пошті. За цифрами вона визначає, куди, в який район слід відправити листа. (Місто, назву вулиці, номер дома і квартири.)

– Заповніть конверт. (Учитель надає зразок заповнення на дошці.)

10. Підписування конвертів за зразком, поданим учителем на дошці

Доцільно нагадати учням, що адреса відправника пишеться вгорі у лівому кутку конверта, адреса одержувача – внизу у правому кутку конверта.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчилися на уроці?

– Чому потрібно вміти писати листи?

– Коли ми пишемо привітання?

– Чому потрібно вміти правильно підписати конверт?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


УРЗМ 6. Написання листа - Плани-конспекти уроків по українській мові


УРЗМ 6. Написання листа