Мета: розвивати творчі здібності учнів, кмітливість, спостережливість, увагу, пам’ять, мислення; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ
– Сьогодні у нас підсумковий урок за рік. Ми проведемо математичну вікторину. Ви маєте об’єднатися у дві команди, обрати капітана і придумати назву команді. Оцінювати ваші знання буде жюрі, за правильну відповідь ви отримаєте 1 очко, за неправильну – 0.
Переможе команда, яка набере найбільшу кількість балів.
III. ПРОВЕДЕННЯ
1. Загадки
1-ша команда
1) Стоїть дуб, на ньому 12 гілок, а на кожній гілці по 4 гнізда, а в кожному гнізді по 7 яєць і кожне яйце має ім’я. (Рік, місяць, тиждень)
2) На початку року товстий, цілий рік худне, а на кінець року зовсім схуд. (Календар)
2-га команда
1) У книжці 6 сторінок простих, а сьома золота. (Дні тижня)
2) 12 братів один за одним ходять, один одного обходять. (Місяці)
2. Ребуси
1-ша команда | 2-га команда |
7я (сім’я) | С3ж (стриж) |
100вп (стовп) | Р1а(Родина) |
Пі2л | 3буна (трибуна) |
С3жка (стрижка) | Ак3са (актриса) |
7янин (сім’янин) | Смор1а (смородина) |
3. Естафета
1-ша команда | 2-га команда | ||
27 + 50 | (77) | 36 + 40 | (76) |
18 + 3 • 5 | (33) | 15 + 5 • 5 | (40) |
34 + 28 | (62) | 26 + 54 | (80) |
2 • 2 + 3 | (7) | 3 • 4 + 2 | (14) |
99 – 72 | (27) | 88 – 52 | (36) |
25 – 27 : 3 | (16) | 4 • 5 + 46 | (66) |
2 • 5 + 37 | (47) | 26 + 18 | (44) |
36 + (24 – 6) | (54) | 24 – (11 – 2) | (15) |
4. Замініть загальною назвою
1-ша команда
Кілометр, метр, дециметр, сантиметр, міліметр. (Одиниці довжини)
2-га команда
Рік, місяць, доба, хвилина, година. (Одиниці часу)
5. Поміркуйте!
1-ша команда
Як розставити 5 стільців так, щоб біля кожної з чотирьох стін стояло по 2 стільці?
2-га команда
Як розставити 6 стільців так, щоб біля кожної стояло по 2 стільці?
6. Розв’яжіть задачу
1-ша команда
Яка маса барана? (На одній шальці терезів стоїть великий баран, а на другій – один баран масою 19 кг, другий – масою 16 кг і гиря 10 кг. Шальки урівноважені.)
2-га команда
Від дуба до сосни, відстань між якими 62 м, йшов їжак, а назустріч – Заєць. Хто з них був далі від дуба і на скільки метрів, коли їжак пройшов 18 м, а Заєць – 43 м? (Заєць був далі від дуба на 1 м.)
7. Завдання для капітанів команд
Яке число наступне?
1-ша команда: 31; 25; 19; 13; [ ] (7)
2-га команда: 10; 22; 34; 46; [ ] (58)
IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Гра “Квіточка-семиквіточка”
На дошці на різнокольорових пелюстках записані приклади, зі зворотного боку зображена буква.
– Відірвіть пелюстку квіточки-семиквіточки, розв’яжіть приклад, розташуйте пелюстки так, щоб відповіді були у порядку зростання, – і дізнайтеся, що люди мають дарувати одне одному.