Цілі:
– навчальна: домогтися засвоєння правила віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати вправи, у яких передбачено віднімання дробів з однаковими знаменниками;
– розвивальна: формувати вміння бачити закономірності, міркувати за аналогією;
– виховна: виховувати спостережливість, уважність, свідоме ставлення до навчання;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II.
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
____________________________________________
____________________________________________
2. Математичний диктант
1) Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, потрібно…
2) Сумою дробів є дріб…
3) Сумою дробів є число…
4) Запишіть, що сумою чисел є число Знайдіть число а.
5) Дріб можна записати у вигляді суми таких дробів зі знаменником 7 [5]:…
6) 3апишіть
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. За допомогою якої дії знаходять різницю чисел?
2. Знайдіть різницю чисел: 1) 76 і 35; 2) 128 і 30; 3) 19 і 0; 4) 37 і 28.
3. Як називають числа під час віднімання?
4. Що показує дія віднімання?
5. Наскільки: 1)число 56 більше за число 14; 2)число 17 менше від числа 85?
6. Що означає зменшити число а на число b?
7. Зменште: 1) 58 на 34; 2) 67 на 23; 3) 73 на 64; 4) 84 на 17.
8. Знайдіть різницю чисельників дробів:
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Приклади, що показують необхідність віднімання звичайних дробів:
____________________________________________
____________________________________________
2. Правило віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.
3. Різниця двох дробів з однаковими знаменниками.
4. Приклади віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками:
____________________________________________
____________________________________________
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником (§ 26)
Усно: № 1015, 1016, 1017. 1033.
Письмово: № 1028, 1032, 1034, 1036.
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання завдань на картках з друкованою основою
Варіант 1
1) Запишіть у квадратик таке число, щоб була правильною рівність:
2) 3акресліть приклади, у яких неправильно виконане віднімання:
Варіант 2
1) Запишіть у квадратик таке число, щоб була правильною рівність:
2) 3акресліть приклади, у яких неправильно виконане віднімання:
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 26, № 1035, 1037, 1038.
На повторення: № 1069.
2. Додаткове завдання. Порівняйте з одиницею суму дробів: