Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння застосовувати правила віднімання дробу від натурального числа до розв’язування задач;
– розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів;
– виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, позитивне ставлення до навчання;
Тип уроку: застосування знань і вмінь.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка
____________________________________________
____________________________________________
2. Виконання завдань на картках з друкованою основою
Заповніть порожні комірки в таблиці.
Варіант 1 | Варіант 2 | ||||||||||||
А | 3 | 6 | 8 | 10 | 13 | 25 | M | 2 | 5 | 7 | 10 | 11 | 21 |
B | 3/8 | 7/10 | 6/19 | 12/13 | 3/26 | 11/95 | N | 2/7 | 6/11 | 9/16 | 4/25 | 14/15 | 9/85 |
А | M – n | ||||||||||||
2а – b | 3m – n |
III. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником (§ 27)
Письмово: № 1104, 1106, 1108, 1110*.
2. Додаткові завдання
1) Який дріб потрібно відняти від:
А) числа 4, щоб дістати
Б) числа 7, щоб дістати
В) числа 10, щоб дістати
Г) числа 15, щоб дістати
2) Що спільного в прикладах:
Відповідь. У всіх цих прикладах від натурального числа віднімають один і той самий дріб, тобто a = b = c = d = 1/3.
3) Знайдіть різницю:
А) числа 7 і його третьої частини;
Б) числа 11 і його п’ятої частини.
4) 3менште:
А) число 8 на шосту частину числа 5;
Б) число 10 на сьому частину числа 15.
5) Знайдіть значення виразу:
А) 12 – 5 : 7; б) 20 – 9 : 11; в) 5 – 8 : 5; г) 7 – 6 : 4.
6) Складіть задачу, яку можна розв’язати шляхом знаходження різниці чисел 5 і 1/4.
IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
____________________________________________
____________________________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Обчисліть: | |
2) Розв’яжіть рівняння | |
3) Знайдіть значення виразу якщо | |
А = 7, b = 5, с = 17, d = 2/17 | A = 8, b = 6, c = 20, d = 3/20 |
4) Під час чищення 2 кг картоплі 1/5 кг іде у відходи. Скільки чищеної картоплі вийде з 2 кг картоплі? | 4) Маса пачки прального порошку дорівнює 3 кг. Скільки порошку в пачці, якщо маса пачки дорівнює 1/10 кг? |
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником: § 27, № 1105, 1107, 1109, 1111*.
На повторення: № 1120.
2. Додаткове завдання. Обчисліть значення виразу
Відповідь. 1/2.