ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ПРАВОПИС ПРИКМЕТНИКІВ У МНОЖИНІ

Мета: вчити учнів відмінювати прикметники у множині; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати пізнавальну самостійність, мовлення учнів; виховувати культуру писемного мовлення.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 227, с. 100)

2. Робота над прислів’ями

– Прочитайте, поясніть зміст. Прикметники у називному відмінку множини спишіть разом з іменниками, від яких вони залежать. Придумайте і запишіть

з ними речення так, щоб ці словосполучення мали форму знахідного відмінка однини.

1) Неправдиві слова височини не досягнуть. 2) Найкращі думки завжди приходять після діла. 3) Добрі діти доброго слова послухають. 4) Загоюються й тяжкі рани, не забувається слово погане.

3. Словникова робота

Футбол, футболіст

Футбол – спортивна гра, у якій гравці кожної з двох команд, б’ючи м’яч ногами, головою або тулубом, намагаються провести його у воротасупротивника якомога більше разів.

– Забив я у ворота гол,

Граю з хлопцями в… (футбол).

– Складіть словосполучення іменників футбол

та футболіст з прикметниками.

4. Хвилинка каліграфії

Фф фт фу фб фл фу фі

Футбол, футболіст, футболити, футбольний, футболка

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви вдосконалите вміння відмінювати прикметники у множині.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (вправи228-230, с. 101)

2. Фізкультхвилинка

3. Тренувальні вправи

1. Запишіть словосполучення у множині. Виділіть закінчення прикметників. Козацька шабля, білий сарафан, кращий читач, давній слов’янин, чудовий

Орнамент, родинне гніздо.

2. Змініть словосполучення “іменник + іменник” на “прикметник + іменник” за зразком.

Зразок: будинки з каменю – кам’яні будинки.

Стільці з дерева –

Хустини з шовку –

Озера в горах –

Рушники з льону –

Горщики з глини –

Складіть і запишіть речення з одним із утворених словосполучень. Встановіть зв’язок слів у ньому.

3. Поширте речення прикметниками.

Діти збирають листя.

Хмари пливуть у небі.

Дощі йдуть у місті.

4. Запишіть словосполучення у зазначених відмінках.

Колискові пісні – у Д. в.

Літні ночі – в Ор. в.

Соснові ліси – у Р. в.

5. Складіть речення з поданих слів.

Мохнаті, у, ковдрах, спокійно, сосни і ялини, пухових, дрімають. Розберіть прикметники як частину мови.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчилися на уроці?

– Що сподобалося?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 231 (с. 102).

ДОДАТОК ДО УРОКУ 64

Робота довідкового бюро (розповіді учнів)

– Прикрашання ялинки у наших будинках увійшло у звичай 150 років тому.

– А знаєте, навіщо запускають феєрверки на Новий рік? Це теж цікавий факт, а вся справа в тому, що раніше вірили, що галас і вогонь, який створює феєрверк, відлякує злих духів і привидів.

– Перша електрична гірлянда була запалена у 1895 році в Америці.

– Південній півкулі не пощастило щодо новорічної атмосфери, оскільки Новий рік у них припадає на середину літа, і вони замість сосен і ялинок наряджають евкаліпти.

– Традиція залишати подарунки під новорічною ялинкою з’явилася ще у XVIII столітті і збереглася донині.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ПРАВОПИС ПРИКМЕТНИКІВ У МНОЖИНІ - Плани-конспекти уроків по українській мові


ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ ПРО ПРАВОПИС ПРИКМЕТНИКІВ У МНОЖИНІ