Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння розкладати многочлени на множники, використовуючи різні способи; ознайомити учнів з основними видами задач, для розв’язування яких доцільно розкладати многочлени на множники; сформувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають розкладання многочленів на множники;
– розвивальна: формувати вміння вибирати і використовувати необхідну інформацію для розв’язування задач; сприяти вдосконаленню обчислювальних навичок;
– виховна: виховувати творче ставлення до справи,
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Виконання завдань на встановлення відповідності
Установіть відповідність між виразом (1-3) та його поданням у вигляді добутку (А-Г).
Варіант | Варіант 2 | ||||||
1 | A2 – x2 + 5a + 5x | А | (a – 5x)2(a + 5x)2 | 1 | 2a – 2b + a2 – b2 | А | (2 – a + b)(2 + a – b) |
2 | 25 – a2 – 2ax – x2 | Б | (a + x)(a – x + 5) | 2 | 4 – a2 + 2ab – b2 | Б | (a – 2b)2(a + 2b)2 |
3 | (a2 + 25×2)2 – 100a2x2 | В | (5 – a – x)(5 + a + x) | 3 | (a2 + 4b2)2 – 16a2b2 | В | (a + 2)(a – b – 2) |
Г | (a + 5)(a – x – 5) | Г | (a – b)(2 + a + b) |
Відповіді
Варіант 1 | 1 – Б, 2 – В, 3 – А |
Варіант 2 | 1 – Г, 2 – А, 3 – Б |
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Основні види задач, які розв’язують за допомогою розкладання многочленів на множники та перетворення виразів:
1) обчислення значення виразу;
2) розв’язування рівнянь;
3) доведення подільності.
2. Приклади розв’язування задач, які передбачають розкладання многочленів на множники:
______________________________________________________
______________________________________________________
ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
Знайдіть значення виразу:
1) 10×2 – 10у2, якщо x = 89, у = 11;
2) 3×2 – 6xy + 3у2, якщо x = 65, у = 15;
3) 1/2a2+ ab + 1/2b2, якщо a = 6,4, b = 3,6.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Виконання завдань на картках з друкованою основою
Заповніть порожні місця в таблиці.
Способи розкладання многочленів на множники | Приклади |
1) ______________________ | А) 3x + 3у = 3(x + у); Б) ______________________ |
2) ______________________ | А) 2а + bc + 2b + ac = 2(а + b) + c(b + a) = (a + b)(2 + c); Б) ______________________ |
3) ______________________ | А) 25×2 – 4y2 = (5x – 2y)(5x + 2y); Б) x2 + 16xy + 64y2 = (x + 8y)(x + 8y) = (x + 8y)2; В) ______________________; Г) ______________________ |
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. При якому значенні а значення виразу x(8x + 4)2 – 64×3 + 1 дорівнює нулю?
Відповідь. -1/8.