АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 99. ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 6. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ ДІЛЕННЯ НА 6
Мета: формувати в учнів уміння розв’язувати і порівнювати задачі; вдосконалювати знання табличного ділення на 6, уміння складати вирази; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність, математичне мовлення; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 117, завдання 772; 773)
Завдання
– Прочитайте вирази та їх значення.
Завдання 773
– Яка маса курки?
2. Усна лічба
1) Гра “Ланцюжок”.
2) Математична доріжка.
– Заповніть верхній рядок таблиці.
12 | : 6 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
3) Розв’язування задач.
– У 6 банках 18 л молока. Скільки молока в 1 банці?
– На 4 сторінках Марійчиного альбому 16 фотографій. Скільки фотографій на одній сторінці?
– У 3 мішках 12 відер картоплі. Скільки
3. Індивідуальне опитування
Картка 1
1. Розв’яжи приклади.
2. Розв’яжи задачу.
На двох клумбах 6 кущів троянд. Скільки кущів троянд на одній клумбі?
Картка 2
1. Розв’яжи приклади.
2. Розв’яжи задачу.
У 6 бідонах – 48 л води. Скільки літрів води в одному бідоні?
4. Хвилинка каліграфії
– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені. 10; 16; 20; 26; 30; …; 40; …; 50; ….
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю ділення на 6.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с 117-118)
Завдання 774. Усне виконання завдання
Учні пояснюють, як узнати, о котрій годині розпочалася екскурсія.
Завдання 775
Колективне ознайомлення зі змістом задач, їх аналіз. Один учень записує умову і розв’язує задачу. Після цього задачі порівнюються.
Завдання 776
Учні “ланцюжком” за даними таблиці складають та обчислюють вирази.
Завдання 777. Коментоване розв’язування завдання
По черзі учні пояснюють завдання, працюючи в своїх зошитах.
Завдання 778*
Учні на дошці креслять прямокутник і проводять у ньому 2 відрізки таким чином, щоб можна було побачити по 2 трикутники, чотирикутники і п’ятикутники.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота над задачею
В одному кошику 18 іграшок, а в другому – 12. Усі іграшки розклали у 6 коробок порівну. Скільки іграшок виявилось у кожній коробці? Розглянь і поясни різні способи розв’язання задачі.
2. Обчислення значень виразів
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічної задачі
Є піскові годинники на 3 хв і 7 хв. Потрібно опустити яйце у воду, що кипить, рівно на 4 хв. Як це зробити за допомогою цих годинників?
Розв’язання. Слід поставити годинники працювати одночасно. Коли пісок в трихвилинному годиннику витече, покласти у воду яйце. Час роботи семи – хвилинного годинника, що залишився, дорівнюватиме 4 хв.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 118, завдання 779; 780.